FORELSKET I ...

brevkassespørgsmål

FORELSKET I ...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg har et problem, som jeg tænker meget over. Min skolelærer er ca. 40-45 år gammel, jeg har ham kun 30 om ugen, men ser ham hver dag, fordi han har min parallelklasse. Jeg er mega forelsket i ham, når vi har ham så tørre jeg næsten ikke kigge på hans ansigt når han taler, uden at jeg får en underlig følelse i kroppen (lidt ryste) eller noget lignende. Jeg tror han har lagt mærke til det, for han taler med mig som om han kan lide mig. Eller respekterer at jeg har følelser for mig. Hvad skal jeg gøre? jeg går snart ud af folkeskolen, og håber på at få ham ud ad hovedet. - Den forelskede pige :I

Svar:

Hej med dig

Desværre bestemmer vi ikke altid selv hvem vi forelsker os i og det kan nogle gange godt skabe nogle problemer. Jeg er sikker på det er en rigtig sød lærer du har, men et forhold mellem elev og lærer er ikke tilladt, og han er nok også lidt for gammel.

Har du prøvet at tale med dine forældre eller nogle andre om det. Jeg tror du vil finde ud af, at mange du kender nok har prøvet noget ala det samme, og kan fortælle dig hvordan de kom igennem det. Det er altid en rigtig god idé at snakke med nogen du stoler på om det, så de kan hjælpe og måske få dig på andre tanker.

En forelskelse kan sommetider gå over hurtigt, men det kan også tage lidt tid. Sommetider er det nemmere hvis du ikke ser ham så meget og derfor tror jeg helt sikkert det vil være nemmere når du er gået ud af skolen.

Jeg synes også du skal prøve at kigge dig om efter andre søde drenge, fordi måske er der faktisk nogen som du rigtig godt kan lide. Og på den måde kommer din følelser for din lærer på en måde i anden række og så tror jeg din forelskelse vil blive mindre og lidt lettere for dig at komme videre..

Hvis du har brug for en anden voksen at snakke med, så prøv chatten herinde i Cyberhus. Her kan chatte anonymt med en og måske kunne det være en god ide.

ønsker dig held og lykke. mvh Malene