Forelsket en fra nettet.

brevkassespørgsmål

Forelsket en fra nettet.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej. Jeg er en pige på 13 år gammel, og jeg er begyndt med at skrive med en dreng fra nettet. Jeg har kun kendt ham en uge- to uger, og jeg er virkelig blevet forelsket i ham. Jeg plejer at være på nettet hver eneste dag, møder mange URL venner og alt det der. En dreng T skrev til mig, og så begyndte vi at skrive til hinanden. Helt lige siden har vi sendt hjerter, kaldt "minpige" osv. Jeg cammede med ham idag, og han var okay lækker. Jeg tænkte kun på hans personlighed, det var det jeg kunne lide. Men jeg føler at det er lidt forkert at forelske sig en fra nettet, som man aldrig har mdt hinanden fø? Det kal siges at han bor kun 2 timer fra mig.. Skal jeg bare droppe det hele, eller hvad? Han er den første rigtige kærlighed, og han har hjulpet mig igennem med mine store problemer såsom selvskade, selvmordsforsøg osv. :/

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som om at du har fået en rigtig god kontakt til T og at I har det godt sammen, når I mødes på nettet. Nu skriver du ikke hvor gammel han er, men ud fra dit brev, lyder det som om at I er nogenlunde lige gamle og derfor synes jeg det er fint at I skriver sammen. Dog vil jeg lige sige, at hvis T er ældre end dig, så er det vigtigt at du får snakket med dine forældre om, om det er i orden at du har kontakt med ham. For man ved aldrig hvem man møder på nettet og det ville være rigtig ærgerligt, hvis du skulle få en uheldig oplevelse ud af det.

Mit svar til dig, tager udgangspunkt i at I cirka er lige gamle.

Du skriver at det føles lidt forkert at forelske sig i en fra nettet, fordi du aldrig har mødt ham. I dag er det blevet meget almindeligt at man får nye venner på nettet og det er der ikke noget galt i. Skal man være kærester, er det dog en god idé at man også mødes i virkeligheden. Det lyder også som om at det er det du gerne vil.

Derfor synes jeg at du skal snakke med dine forældre om, om han kunne komme på besøg, eller om du kunne besøge ham. Og T kan også snakke med sine forældre om det. Hvis I får lov til at besøge hinanden, kan I lære hinanden at kende på en anden måde og dermed vil du måske bedre kunne mærke om han virkelig er din store kærlighed.

Jeg kan ikke svare dig på, om du skal droppe det hele eller ej, for det er noget som du selv skal finde ud af. Mit bedste råd er derfor at du følger din mavefornemmelse. Hvis I bliver kærester, skal du være indstillet på, at du næppe kan se ham hver weekend, fordi I bor et godt stykke vej fra hinanden. Men I kan selvfølgelig holde kontakten over nettet. Samtidig vil jeg sige til dig, at I sagtens kan blive ved med at være venner, selvom du finder ud af at han ikke skal være din kæreste.

Du skriver sidst i dit brev, at han har hjulpet dig igennem store problemer såsom selvskade og selvmordsforsøg. Jeg kommer derfor til at tænke på, at du har det svært med et eller andet, som du skal have hjælp til at få det bedre med, for du fortjener ikke at have det sådan.

Derfor skal du fortælle de her ting til dine forældre eller en anden voksen, som kan hjælpe dig. Der er ikke noget galt i at du har fortalt det til T, men problemer som fører til selvskade og selvmordsforsøg er ikke noget T er gammel nok til at løse sammen med dig. Det er vigtigt at du får den rette hjælp og det er netop derfor du skal fortælle det til en voksen.

Hvis du synes det er svært, vil jeg råde dig til at logge på chatten her i Cyberhus. Det er anonymt og de er klar til at snakke med dig om dine problemer. De kan også hjælpe dig med hvordan du skal få det sagt til dine forældre. Chatten er åben mandag -fredag kl. 12-16 samt tirsdag og torsdag kl. 18 - 21.

Jeg vil ønske dig pøj pøj med det hele.

Venlig hilsen
Nina