Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa
Jeg forelsket en pige, som er virkelig køn og dejlig
vi har ikke snakket så meget sammen, vi har for det meste skrevet sammen (ca 1 måned) men nu ved jeg ikke hvad jeg skal skrive til hende, men jeg vil også prøve at mødes med hende, så hvis i også kunne hjælpe mig med om jeg skal invitere hende ud,  over mobil og hvordan + hvorhen?
Hun er også begyndt at sende hjerte til mig når vi skriver, så ved ikke om det er tegn på hun også kan lide
hun ved også godt jeg er forelsket i hende.
Jeg håber i forstår det jeg har skrevet, og kan svare på det.
hilsen Den Forelskede dreng

Svar:
Hej Forelskede Dreng.
Hvor er det bare dejligt for dig, at du er blevet forelsket i en pige, som er både køn og dejlig. Du er ikke den eneste, som oplever at gå lidt i stå, efter man har skrevet sammen i noget tid, så jeg forstår godt, du spørger os til råds i forhold til, hvordan du kommer videre herfra.
At skrive sammen er en rigtig god måde at få en snak op at køre og finde ud af, om man kan lide hinanden. På skrift kan man fortælle alt muligt og skal ikke bekymre sig om at være genert, rødme eller løbe tør for ord. Det er bestemt nogle af fordelene ved at skrive sammen, men det kan også være nogle af ulemperne. Dette skyldes, at man kan skrive hvad som helst over SMS, Facebook eller andet og dermed få skabt et billede af sig selv som en snakkesagelig, frisk og åben type, selvom man måske i virkeligheden er meget tilbageholdende og stille. Derfor synes jeg, det er en rigtig god idé at prøve at mødes med pigen, så du kan finde ud af, om hun fortsat er lige så fantastisk, som hun fremstår, når I skriver sammen.
Hvis I kun har skrevet sammen, kan du måske prøve at foreslå, at I kan snakke sammen over Skype. At snakke sammen på Skype er næsten som at være sammen i virkeligheden, men kan alligevel være lidt lettere til at starte med. Det kan være, det kunne være rart for dig at "møde" hende på Skype, høre hendes stemme osv., inden du skal stå over for hende i virkeligheden.
Jeg synes sagtens, du kan foreslå, at I mødes over mobilen. Nu hvor hun godt ved, du er vild med hende, tror jeg ikke, det kommer bag på hende, hvis du spørger, om hun har lyst til at mødes. Hvor I skal mødes er op til dig. Det handler mest om at finde et sted, I føler jer tilpas. Det kan være, du kunne tænke dig at gå en tur med hende i en park, mødes og købe en is, tage på café og få noget lækkert at drikke eller måske invitere hende hjem til dig. Du kan starte med at høre hende, om hun også har lyst til at mødes med dig, og hvis hun svarer ja, kan du give hende nogle forskellige ting at vælge imellem, som du har tænkt, I kunne lave sammen. På den måde kan I sammen finde ud af, hvad I har mest lyst til.
Jeg synes, det lyder som om, pigen også er interesseret i dig, nu hvor I har skrevet sammen længe, og hun er begyndt at sende hjerter. Derfor tror jeg ikke, du skal være så nervøs for hendes svar, når du spørger, om I skal mødes. Måske er det netop det, hun går og venter på? Man kan selvfølgelig aldrig være sikker på, om en pige kan lide en ud fra noget, hun har skrevet, men jeg synes, du skal tage chancen og tage næste skridt.
Sommerhilsner Matilde