Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er super forelsket i den her dreng som går i klassen under mig. Min granfætter og en masse andre jeg snakke med går også i den klasse, han er super sød og sådan, en rigtig skøn en. Vi er rigtig gode venner og vi snakker sammen hver dag og ja. Jeg ved ikke om det vil ødelægge vores gode forhold til hinanden og om det bliver akavet fordi han er yngre end mig og fordi jeg kender så mange i den klasse. Nogle af dem fra min klasse vil sikkert bare sige at jeg ikke var god nok til at score en på min egen alder, så jeg gik til de yngre. Det skal lige siges at han er forelsket i både mig og en anden pig fra hans klasse. Men mest hende fra hans klasse. Hende fra hans klasse som han er forelsket i hader hn og har ikke lyst til at komme sammen med ham. Skal jeg spørge ham om han vil komme sammen, eller hvad? og hvordan kan jeg få det sagt på en okay måde? Please hjælp mig

Svar:
Normal
0
21
false
DA
X-NONE
Kære dig
For det første vil jeg sige at jeg synes det lyder skønt, at du er blevet så forelsket i den her dreng. Det her med forelskelse kan nemlig være en rigtig dejlig følelse. Men nogle gange kan man også føle sig helt forvirret over sine følelser og blive i tvivl om hvad man skal gøre.
Du skriver, at I er rigtig gode venner og at du er bange for at ødelægge jeres gode forhold. Det forstår jeg godt at du tænker på, for det ville også være rigtig ærgerligt. Hvis I begynder at komme sammen og så lige pludselig slår op, så er det nok ikke så nemt at være venner bagefter. Så måske skal du tænke over om du helst vil have ham som en rigtig god ven eller om det er vigtigere for dig at prøve at være kærester med ham.
Han har fortalt dig at han både er forelsket i dig og i en anden pige, og at han helst vil have den anden. Det synes jeg ikke lyder så rart for dig, at han hellere vil have hende den anden pige. Jeg synes faktisk det lyder lidt som om at han har svært ved at bestemme sig, så kunne det være en ide at lade ham beslutte sig for hvad han vil, inden du spørger ham?
Hvis du beslutter dig for at spørge ham om han vil komme samme, tænker jeg at der er 3 muligheder. Du kunne selv spørge ham, næste gang du ser ham, men det kan være svært at få modet til. Hvis det er for svært kunne du måske skrive en sms eller få en veninde til at snakke med ham. På den måde kan det være lidt nemmere hvis han siger nej til dig.
Hvis du vælger at spørge ham og I begynder at komme sammen, så synes jeg slet ikke du skal tænke på det her med klassekammeraterne. Jeg forstår godt at det er noget du tænker over, men ved du hvad, det kan være at de bare er jaloux på dig. Måske ville de faktisk bare ønske at de også havde en kæreste.
Lige meget hvad du beslutter dig for at gøre, så håber jeg at du gør det der føles allerbedst for dig at gøre.
Kærlig hilsen Marianne
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:none;
text-autospace:ideograph-other;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}