Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heeej!! Jeg er en pige på 14år som er helt vildt forelsket i min ven!! jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det, vi ser hinanden en gang om ugen hvor vi spiller klaver sammen, og vi skriver næsten hver aften. vi snakker rigtig godt og har næsten ALT tilfældes!! Jeg mødte ham til en fest hvor vi også snakkede rigtig meget sammen. jeg ved ikke om han også kan lide mig, men han virker ofte lidt nervøs nå vi er sammen, er det et tegn på at han kan lide mig?? han er et år ældre end jeg er, og vi kan nok ikke se hinanden efter sommerferien, så jeg vil gerne spørge ham om vi skal være kærester inden da, men jeg er lidt af en kylling hvad angår sådanne ting.... orv og ps, undskyld, jeg ved godt at der er RIGTIG mange der skriver om de her ting, men jeg har mere brug for et råd der virkelig er til mig... :)

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det lyder dejligt, at du føler du har så meget til fælles med en fyr og at i snakker så godt sammen. Du skal vide det er ikke bare dig der føler sig som en kylling når der skal snakkes om følelser, det er svært for rigtig mange mennesker at snakke om store følelser med folk man godt kan lide. Så jeg kan godt forstå du syntes du har brug for et svar der er skrevet til dig.
Det lyder til at han også er interesseret i dig, nu når i snakker så godt sammen og du siger i har alt til fælles. Du har tænkt over om hans nervøsitet skyldes at han er vild med dig. Det er rigtig nok, at mange drenge er nervøse når de er tæt på nogen de godt kan lide, men man kan aldrig være sikker på at det er derfor. Men jeg syntes det lyder til han også har det rigtig godt med dig.
Du skriver at du gerne vil være kærester med ham, også selvom at i måske ikke kan ses efter sommerferien og det er der ikke noget i vejen med. det lyder til at du er lidt forelsket i ham og der er langtid til efter sommerferien, så i kan nå at have masser af gode dage sammen inden den tid. Hvis i har det rigtig godt sammen kan i jo også til den tid, tage en snak om hvordan i kan holde kontakten, så i stadig kan have hinanden som kærester, selvom i måske ikke kan se hinanden så tit. Så jeg syntes du skal springe ud i det og få ham spurgt, selvom det kan være rigtig svært. Så jeg vil prøve at skrive nogle måder, du måske kunne gøre det på.
Du skriver at i mødes hver uge til klaver. Så måske kan det lade sig gøre der, hvis i kan få aftalt en tid hvor i kan være lidt alene bagefter klavertimerne. Det kan være rart at være et sted roligt sted hvor i kan være jer selv og hvor ingen kan forstyrrer det store i skal til at snakke om.
Så kan du starte ud med at snakke om, hvor godt du har det sammen med ham og at han er rigtig dejligt at have som ven, men du er begyndt at have flere følelser for ham. Bagefter kan du spørge om han måske også har det på samme måde og vil være kærester med dig.
Jeg kan godt forstå hvis du syntes det er alt for svært at snakke om, så hvis du føler det er umuligt kan du også vælge at skrive et brev til ham, hvor du forklarer det.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig til at få en dejlig kæreste
Med venlig hilsen Paw