Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hejsa cyber :P jeg har et lille problem jeg er virkelig forelsket i en pige, hun er den eneste grund til af jeg kan komme op og i skole, jeg hader ellers skole og jeg ved overhovdet ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet alt! Alt Alt! Kan i ikke godt hjælpe mig:( -Den forelsket

Svar:
Hejsa :-)
Først vil jeg sige, at det er super godt du skriver til os, for forelskelse er ikke altid en nem ting - men derfor må man ikke bare give op.
Du skriver, at du har prøvet alt og det lyder jo umiddelbart som en god ting, men har du prøvet at fortælle hende hvad du føler for hende? Ellers kunne første skridt være, at du begynder, at snakke med hende udenfor skolen, måske om noget i begge to interesserer jer for. Det kunne være en film, noget sport, måske en skuespiller i begge to kan lide, eller noget musik. Måske kunne i starte med at blive venner og nogle gange kan et venskab nemlig udvikle sig til mere og måske endda til et kæresteforhold.
Jeg synes det er rigtig dejligt at du er vild med den her pige og som du sikkert allerede har mærket, så kan det både give en dejlig fornemmesle i maven, men også en svær følelse i maven. Måske kan hun også lide dig og måske vil hun hellere være din ven, men jeg synes du skal prøve at snakke lidt med hende og så prøve at mærke efter om hun også kan lide dig.
Du skriver også, at du hader skolen og derfor kan det være rigtig irriterende at gå i skole hver dag. Men ligesom med kærligheden, så er der også forskellige ting du kan gøre for at det måske bliver lidt sjovere. Den eneste måde at tingene kan blive bedre er, at de voksne som har ansvaret for at du har det godt, ved hvordan du har det. Så jeg synes du skulle prøve at tage en snak med dine forældre, eller din klasselærer – måske der kunne ændres på nogle ting, så det kunne blive meget sjovere af komme afsted om morgenen :-)
Held og lykke med det hele,
Laura