Forelsket.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år. Jeg er lige begyndt i 6 klasse, og har klasse vedsiden af en anden 6 klasse. Det skal lige siges at jeg har gået i klassen i et halvt år, nå men så var vi til en halowen fest, hvor "c" heletiden var ved mig, og til sidst endte det men at vi sad ude på terassen og kikkede på månen sammen. (Det begyndte virkelig at kilde i maven) og vi sad bare og kikkede hinanden i øjnene i flere minutter. Men så kom jeg jo ind i c klassen og vi har ikke snakket sammen siden, men nu går vi tit og kikker på hinanden og i kantinen når vi spiser ender det med at vi sider og kikker efter hinanden, men vi snakker ikke sammen. Jeg er forelsket i ham, men er han det også i mig? og hvordan kan vi komme sammen tør ikke selv at spørge ham, venter faktisk bare på han kommer og spør mig. (Mine venner siger at når jeg bukker mig ned står han bare og kikker på mig)

Svar:
Kære 12årige
Tak for dit brev. Du fortæller, at du er forelsket, men ikke ved, om han også er forelsket i dig. Det er ikke til at sige, men det kunne godt lyde som om han synes du er sød. Jeg synes, du skal prøve at finde ud af om han også er forelsket i dig.
Du har ikke lyst til at spørge ham direkte, så jeg vil foreslå, at du enten spørger ham i et brev, eller får en anden til at spørge for dig. For eksempel en af dine vendinder eller en af hans venner. Forelskelse er en dejlig ting, men nogle gange bliver man genert, men hvis du overvinder det, kommer der måske noget godt ud af det.
Hilsen Julie