Forelsket!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey... A. Jeg er forelsket i en pige fra min klasse... Hun er skide sød og synes også jeg er sød. Hun siger at vi bare skal være venner, men jeg vil mere. Hvad kan jeg gøre for at få hende til at kunne lide mig? Tror faktisk godt at hun kan lide mig lidt men er ikke helt sikker... B. - Så har jeg så et problem der går den anden vej. Der er en som jeg gik til præst med, op til min konfirmation, som synes jeg var sød og skrev til mig at hun godt kunne lide mig. Hun sendte mig billeder af hende i undertøj og lidt mere end det. Jeg sagde at det nok ikke duede men nu er jeg i tvivl. Kan måske lide hende lidt. Gav hende ikke en chance, men er det forsent. Tror ikke at det er noget men ville bare lige vide. Hun virker/virkede også rigtig sød. C. Kender ikke nogle af dem særlig godt, men det vil jeg gerne komme til. Ud fra min situation hvad skal jeg så gøre? Hilsen mig! :-D

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det lyder rart, at du har det så godt med nogle piger. Men kan godt forstå du er lidt i tvivl, nu når du siger den ene bare vil være venner og den anden pige vil have dig, men da er du ikke sikker på om du vil have hende. Men jeg syntes det bedste du kan gøre er, at gå efter dit hjerte og vælge den pige som føles mest rigtig for dig og det kan kun du mærke.
Hvis du vælger hende du gik til præst med, så behøver du ikke så meget hjælp, for hun lyder til, at være scoret og du bare skal sige ja til hende. Ud fra det du skriver, syntes jeg dog det er pigen fra din klasse, som du har mest lyst til. Men det lyder til du kun er i tvivl fordi hun har sagt, i bare skal være venner. Du spørger nemlig også om hvordan du kan få hende til, at lide dig fordi du ikke er sikker på om hun kan. Da vil jeg kort svare, du skal bare være dig selv. Hun har allerede givet udtryk for at hun gerne vil være venner med dig så du har allerede noget hun rigtig godt kan lide. Hvis hun skal kunne lide dig som kæreste skal det være som den du er og ikke en du prøver at være. Så hold fast i at være dig selv.
Hvis det er rigtig forstået, at det er pigen fra din klasse du helst vil have, så syntes jeg du skal invitere hende et sted hen hvor i er helt selv. Så du kan fortælle hende hvor sød du syntes hun er og du er begyndt, at tænke meget på hende. Når du har fortalt hende alt, kan du spørge om der er chance for om hun har lyst til, at blive din kæreste.
Der er mange der syntes det er rigtig svært, at snakke om sådanne følelser. Så hvis du ikke kan få det sagt, så kan du prøve på og beskrive det på et brev du giver hende. Men jeg tror stadig det er vigtigt, du giver hende det et sted, hvor i er helt alene. Så hun kan læse det imens du er sammen med hende.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw