Forelsket:/
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa :D Jeg en pige på 15 år som har et stort problem. I næsten 1 år har jeg været forelsket i en dreng fra min klasse og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. :/ Det skal lige siges jeg er virkelig dårlig til og udtrykke følelser, og jeg er røv genert og jeg er en meget reseveret type. Jeg har flere gange gerne ville gå over og snakke med ham, men det er også svært når han heletiden er omgivet af sine venner, og jeg bare sidder over i et hjørne alene med min computer. Jeg fuldkommen blank på hvad jeg skal gøre, og vil gerne komme sammen med ham inden vi går ud af 9.klasse som er om lidt under 2 måneder ;/. Ville blive glad hvis i måske kunne give mig et råd eller to på hvad jeg kan gøre :). Hilsen den forelskede pige

Svar:
Hej med dig..
Fedt at du skriver hvis der er noget du ikke helt selv kan finde ud af, det er en rigtig god start på at få løst et problem.
Jeg vil nedenunder skrive mine bud på hvad du kan gøre i den situation du står i.
Du skriver, at du ikke er en så udadvendt pige, og at du ikke kan nærme dig ham når han er omgivet af sine venner i klassen. Men hvis du har hans telefon nummer, så kunne du skrive og spørge om han ikke ville mødes med dig i et frikvarter, eller efter skole. På den måde kunne du få ham til at være alene sammen med dig.
Det kan selvfølgelig være svært bare at begynde at snakke med en, specielt hvis man er genert, men nogen gange bliver man nødt til at prøve at presse sig selv til at snakke med nye mennesker. Ved at gøre det, så finder du måske frem til at det slet ikke er så slemt at snakke med nye mennesker.
Jeg syntes at du skal tage kontakt til ham, og hvis ikke du kan gøre det i klassen, så syntes jeg du skal sende ham en sms eller skrive til ham på facebook. Du behøver ikke sige til ham at du er vild med ham til at starte med, da dette måske kan virke lidt afskrækkende, men bare sige at du gerne vil hænge lidt ud med ham, snakke med ham og lære ham at kende. Tror også drengen vil være lidt smigret over at du gerne vil lære ham at kende.
Venlig hilsen
David