Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus Det handler om en pige. Faktisk min bedsteven. Det har hun altid været! Vi har kendt hinanden i hele vores liv. Fordi vores forældre er gode venner. Hun er helt fantastisk. Man kan tale med hende om alt! & hun forstår en. Når jeg ser hende, bliver jeg mega glad! Hun er 13 år. Så hun er lidt yngre end mig, men det kan man ikke mærke. & på nogle punkter kan man. Men jeg er blevet forelsket i hende. Jeg bliver jaloux på alle dem, der taler med hende. Jeg tror hun bliver meget irritertet over det. Men jeg kan bare ikke lade være! Hun bliver sur på mig & vil ikke tale med mig. Jeg ville så gerne sige det til hende, men jeg er bange. Bange for det vil ødelægge noget! Jeg tror ikke, hun føler det sammen, men jeg håber på det andet. Der også et andet problem! Hun er jo 13 år. Nogle gange sover hun hos mig. Vi ligger i samme seng. &' når vi gør det, kan jeg ikke koncentrere mig. Hun tænder mig helt vildt! Det ikke kun når vi ligger i sengen. Jeg ved det er forkert. Jeg vil bare løbe ud på badeværelse & blive der hele natten. Hun kan godt lide at kramme mig & sidste gang gik det helt galt! Jeg fik pludselig den største stivert. Hun sad på mig & hoppede. Hun var mega hyper & grinte meget. Jeg gik næsten i panik. Hun opdagede det ikke i starten. Men så kiggede hun på mine underbukser. Hun sprang ud af sengen & kiggede mærkelig på mig. Jeg var helt rød i hoved. Jeg prøvede at forklare. Da jeg var helt forrviret, begyndte hun at grine. Vi talte ikke mere om det. Jeg synes bare, at hun virker anderledes. Når vi er sammen, er hun mere stille. Vi taler heller ikke så meget mere. & jeg tænker på hende hele tiden. Når jeg taler til hende, kigger hun bare på mig & smiler. Jeg elsker når hun smiler, men det her får mig til at gå i panik. Hvad skal jeg gøre? Jeg elsker hende & vil være sammen med hende, men er det en god ide? Jeg vil have hun har det godt & er lykkelig!

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at I to har noget helt specielt sammen og jeg kan sagtens forstå, at du både er blevet forelsket og bange på samme tid. For det ville være rigtig ærgeligt, hvis det ødelagde noget.
Derfor er det super godt at du søger råd og jeg vil prøve at skrive lidt, som måske kan hjælpe dig til at finde ud af hvad du skal gøre nu.
Først vil jeg gerne lige sige, at det er meget forståeligt at du er blevet forelsket i din bedste ven, fordi når man kommer så tæt på hinanden, som i to er, så kan ens følelser nemt vokse. Der er ikke så langt fra venskabelig kærlighed til romantisk kærlighed.
Du er forelsket, det er tydeligt og måske har hun også luret det. Og det er ikke noget der lige går over, eller som du kan styre på nogen måde. Derfor synes jeg du skal have snakket med hende om det. Og jeg synes det er vigtigt af forskellige årsager:
1. For det første, så lyder det til at Jeres venskab er så stærkt og at I kan snakke om alt i forvejen. Jeg tror det er bedre, at I får snakket om det, i stedet for at du går og gemmer på det og bliver jaloux eller ked af det, fordi så ødelægger det måske mere jeres venskab. Som du selv skriver, så bliver hun sur på dig sommetider.
På den her måde, kan hun bedre forstå hvorfor du reagerer som du gør og det er altid nemmere, når man ved hvorfor den anden reagerer på en speciel måde.
2. For det andet, så ved du jo ikke hvordan hun føler og måske har hun følelser for dig, men bare usikker på hvordan det lige skal udvikle sig. Det kan jo være du får en dejlig overraskelse.:)
3. Det er også vigtigt, fordi på den måde kan I få snakket om hvordan jeres venskab skal køre videre, hvis hun ikke er forelsket i dig. Det vil hjælpe dig til at komme videre i livet og på et tidspunkt blive forelsket i en anden pige, og samtidig beholde dine veninde som veninde.
Det sidste råd jeg har er egentlig at tage en snak med dine forældre (hvis du synes du snakker godt med dem). De er voksne og kender dig bedst. De har også en del erfaring når det kommer til kærlighed og måske kunne det være rart at kunne dele det med dem, også de dage hvor du er ekstra ked af det.
Jeg synes det er super godt du undersøger tingene og jeg håber det falder på plads og på en måde som du har det ok med..
De bedste nytårshilsner
Camilla