Forelsket!.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. I skal have enorm ros for en fantatisk brevkasse. :) Nå, nu til sagen. Jeg er megaa forelsket i den her dreng fra min klasse. Vi sender nogen gange små blikke til hinanden i timerne. Flirter lidt, meget lidt, men det er stadig flirten. Engang i sløjd skulle han til at sætte en skammel op, men i det øjeblik han tager fat i skammelen tager jeg også fat i den. Altså den har fire ben og jeg har fat i to og det har han også. Så vi stod lige over for hinanden. Vi kiggede hinanden i øjnene i mere end 5 sekunder, det lyder ikke af meget, men det synes jeg altså det var. Kan han li' mig? Jeg legede s, p eller k med en veninde, og hun skulle sætte "Kæreste-procent" på ham. Og hun sagde 83, altså hun kan også godt lide ham. Det gjorde lidt ondt på en måde, for hun har vidst i lang lang tid at jeg kunne lide ham. Jeg ved godt ,at man ikke selv kan bestemme, hvem man forelsker sig i. Men jeg elsker ham.. Og når han snakker til mig bliver jeg helt.. Sårn: omg, han talte lige til mig! Hvad skal jeg sige til ham? Jeg dagdrømmer om ham. Hele tiden. Men kan han lide mig? Er der nogle tricks så man lissom kan få et fingerpeg om det? Eller skal jeg bare spørge ham eller få en veninde til det? Hele min klasse skal på sådan en telttur, og der håber jeg at der sker noget mellem os. Altså ikke noget frækt, men måske flirten eller et kys. Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. Men kan han lide mig? Er der nogle tricks så man lissom kan få et fingerpeg om det? Eller skal jeg bare spørge ham eller få en veninde til det? Hilsen C.

Svar:
Hej  C.
Dejligt at høre at du er glad for brevkassen, - vi takker for din ros ;)
Jeg kan godt høre at du er rigtig forelsket i den her dreng, og når du fortæller at I allerede flirter lidt, tænker jeg at han sikkert også synes du er sød. Han har i hvert fald lagt mærke til dig, og det er jo første skridt på vejen.
Du skriver at I snart skal på telttur og at du håber der kommer til at ske noget mellem Jer. Jeg kan godt forstå, at du tænker det kunne være oplagt med noget flirten på sådan en tur. Samtidig synes jeg det er vigtigt at du lover dig selv, at din tur ikke bliver ødelagt, hvis det ikke lige går som du håber med den her dreng. Det vil nemlig være super ærgerligt, hvis du så skulle gå og være ked at det resten af turen.
Det er svært for mig at svare præcist på hvilke fingerpeg, der bekræfter at han er vild med dig. Det er meget forskelligt hvordan folk giver udtryk for det. Umiddelbart vil jeg sige, at du kan være opmærksom på, om han kigger efter dig, smiler til dig osv. Det lyder også som om at du allerede har lagt mærke til disse ting. Så måske er det tid til at spørge ham direkte, som du også selv er skriver i dit brev.
Du kan fortælle ham, at du synes han er sød og du håber han har det på samme måde. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, og derfor kunne du overveje om I skulle starte med at lave nogle ting sammen efter skole, - f. eks se en film, gå en tur eller noget helt tredje. På den måde vil du også få mulighed for at finde ud af hvordan I har det sammen når I er alene, og så vil det måske være lettere for dig at spørge ham.
Uanset hvordan du gør det, vil jeg ønske dig held og lykke med det. Og så krydser jeg fingre for at han også er vild med dig:)
Venlig hilsen
Nina