Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :) For ca et års tid siden fik jeg et arbejde, og som så mange andre steder fik jeg lidt at vide om andre rundt omkring. Jeg fik at vide at en dreng der arbejder derhenne skulle være mega sur og rakke ned på alle. I starten var han også sådan overfor mig, men senere begyndte han at blive venlig. Nu er han ret venlig overfor de fleste men der er stadig nogenn der hader ham. Problemet er at jeg er begyndt at blive forelsket i ham, og jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre, for jeg ved han er ældre end mig, men jeg aner ikke hvor gammel han er :S

Svar:
Hej med dig.
Som jeg læser dit brev, er dit største problem at du ikke kender alderen på ham du er blevet forelsket i. Og det lyder som om du har brug for at kende hans alder, inden du bliver endnu mere forelsket i ham. Måske fordi du gerne vil vide om der er en reel chance for at i kunne blive kærester.
Jeg synes sagtens at du kan spørge ham om hvor gammel han er, - det tror jeg ikke han ville have noget imod at svare på. Jeg tror heller ikke han synes det er mærkeligt at du spørger om hans alder. Ellers synes jeg du skal spørge en af de andre du arbejder sammen med og høre om de ved det.
Hvis du ikke synes han er for gammel, kan du begynde at snakke lidt mere med ham end du plejer. Det kan være om alt muligt, - lige fra skole til fritidsinteresser, yndlingsfilm, mad eller noget helt andet. På den måde kan du finde ud af nogle flere ting om ham. Og derved vil han også komme til at kende dig bedre. På sigt kunne du spørge ham om ville have lyst til at I mødtes uden for arbejdstiden, - det kunne være en tur på café, i biffen eller noget helt tredje.
Held og lykke med det, - jeg krydser fingre for at han har de samme følelser for dig ;)
Venlig hilsen
Nina