Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej altså det er fordi jeg er tror jeg er blevet virkelig forelsket i en dreng! Vi skriver lidt sammen over facebook. Vi mødte hinanden på en spejderlejr her i efterårsferien, vi var ikke i patrulje sammen og snakkede derfor heller ikke så meget sammen. Vi snakkede selvfølgelig lidt sammen men ikke specielt meget. På lejren synes jeg egentlig bare han var lidt ligegyldig og også ret grim. Men nu hvor jeg er kommet hjem fra lejren og vi har skrevet sammen savner jeg ham virkelig meget og kan virkelig mærke hvor forelsket jeg egentlig er blevet i ham... Altså det første problem er at jeg er fra Sjælland og han er fra Jylland så vi har ikke så nemt ved at mødes. Det andet problem er at jeg ikke tror han er forelsket i mig. I starten da vi kom hjem havde jeg faktisk en lille mistanke af at han godt kunne lide mig, men den tanke er begyndt at forsvinde lidt igen. Men altså jeg kan bare ikke få ham ud af hovedet! :( Og hvis jeg fortalte ham at jeg er forelsket i ham ville jeg helt sikkert fortryde det lige bagefter! Men på en måde vil jeg bare så gerne fortælle ham det så jeg kan få det ud af hovedet, men tror du der vil være mindre sandsynlighed for at han vil kunne lide mig hvis jeg fortalte at jeg er forelsket i ham? Arrg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, håber du vil hjælpe!

Svar:
Hej med dig...
Jeg synes, det lyder dejligt, at du er blevet forelsket i ham og jeg tror grunden til at dine følelser er vokset, efter du er begyndt at skrive med ham på facebook, er, at du måske er begyndt at kende ham lidt bedre.
Jeg kan godt forstå, at du er lidt usikker på, om du skal fortælle ham om dine følelser - også at du tænker lidt over det her med afstanden, at du bor på Sjælland og han i Jylland.
Jeg forstår også godt, at du har lyst til at fortælle ham det og få det ud af hovedet. Det er helt naturligt, at du har det og jeg synes, det er en god ide. Prøv at skriv til ham, det samme som du har skrevet til mig. Altså det her med at dine følelser faktisk er vokset lidt i løbet af den tid, I har skrevet sammen. Og at du faktisk er gået hen og blevet lidt forelsket i ham.
Jeg tror bestemt ikke, han vil kunne lide dig mindre af den grund. Hvis han har de samme følelser for dig, så tror jeg bare, han vil blive glad. Jeg tror kun der er en ting at gøre her og det er at springe ud i det og fortælle, hvad du føler :)
Når du har skrevet det, så tror jeg også du vil finde ud af, hvad han føler for dig, udfra hvordan han svarer. Hvis ikke du synes han svarer klart nok, så synes jeg, du skal spørge ham.
Hvis han nu ikke er forelsket i dig, så må du acceptere det. Men måske I kan bevare det venskab, som I har bygget op. Det kan også være rigtig dejligt at have en at skrive med på nettet, en som man godt kan lide og stoler på.
Omkring det her med afstanden, så er det ikke så nemt. Det er svært at være kærester med en, der bor langt væk. Og fordi I ikke er så gamle, så er det heller ikke sikkert, at I kan se hinanden så meget. Hvis han også er forelsket i dig og I godt kunne tænke jer at blive kærester, så synes jeg, du skal snakke med dine forældre om det, for så skal de være med på idèen.
Så må I se hvilke aftaler I kan lave og om du overhovedet må være kærester med ham for dine forældre.
Så altså prøv først at få styr på, hvordan det hænger sammen med følelserne og hvis det er positivt, så snak med dine forældre og se, hvad der kan lade sig gøre.
Jeg håber du kan bruge mit svar... :)
De bedste hilsner Rikke