Forelsket.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hejsa, jeg er en pige som er forelsket i en dreng fra min klasse. Men problemet er bare, jeg ved ikke om han er forelsket i mig. Hvordan ved jeg det? P.s. Vi er rigtig gode venner og vi er sammen hver dag.

Svar:
Hej med dig
Hvor er det dejligt, at du har en god ven, du er så glad for. Det lyder til, at I tilbringer meget tid sammen, og det er da bare fedt. Du fortæller, at du er forelsket i ham og gerne vil vide, om han også er forelsket i dig – det kan jeg godt forstå!
Jeg tænker, at han i hvert fald synes, du er sød og en god veninde, for han kan jo rigtig godt lide at være sammen med dig. Du kan prøve at lægge mærke til, om han kigger meget på dig og smiler til dig og siger søde ting til dig. Det kan han selvfølgelig også gøre, uden at det betyder, at han er forelsket, men fordi han rigtig godt kan lide dig som ven. Det kan være svært helt at vide.
En anden mulighed er, at du fortæller ham, at du synes, han er rigtig sød og så se, hvordan han reagerer på det. Det kan være svært at vide med sikkerhed, hvad en anden synes om en, hvis ikke man spørger direkte. Så hvis du har mod på det, så synes jeg, du skal fortælle ham, at du rigtig godt kan lide ham og så spørge ham, om han også kan lide dig på den måde. Jeg ved godt, at det kræver mod at spørge og vil sikkert få sommerfuglene til at flyve vildt rundt i maven, men sådan er det, når det handler om kærlighed :)
Håber mine forslag kan hjælpe dig lidt på vej... og så må du mærke godt efter, hvad du har det bedst med.
Held & lykke med det.
De bedste hilsner Rikke