forelsket

brevkassespørgsmål

forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 8 år 2 uger siden

hej

jeg er blevet forelsket i en dreng der er 3 år ældre end mig

og han bor på sjælland og jeg bor i jylland

og jeg har kun set ham en gang

håber i kan hjælpe

Svar:

Hej med dig

Du skriver, at du kun har set den her dreng en gang, men det lyder som om, at han virkelig har gjort indtryk på dig, fordi du faktisk er blevet forelsket i ham. Når du skriver, at du håber vi kan hjælpe, tænker jeg om det du har brug for er råd til hvordan du kan håndtere den her situation, når I bor så langt fra hinanden og han samtidigt er tre år ældre end dig? Jeg vil prøve at komme med nogle af mine tanker omkring din situation herunder.

Jeg tænker på, om du mon har hans nummer? Hvis du har kan du prøve at skrive til ham, så I på den måde kan prøve at lære hinanden lidt bedre at kende selvom I ikke bor tæt på hinanden. Nogle gange kan det være hyggeligt at skrive sammen, og fortælle lidt om hvad man går og laver osv. Måske kan det give en følelse af ikke at være så langt fra hinanden. Hvis du ikke ved hvordan han har det med dig, kan det måske være grænseoverskridende at skrive til ham, derfor tænker jeg også, at det kan være en fin ide bare at skrive om hverdagsting, interesser eller andet. Hvis det fungerer godt kan I måske også prøve at skype sammen og på den måde også se hinanden.

Du nævner også det her med alderen, og jeg ved ikke om det er en bekymring du har, men jeg forstår godt, hvis det er noget du har tænkt over. Nogle gange kan alderen gøre at man er to forskellige steder i sit liv, måske især fordi man som er ung, og der sker rigtig mange forskellige ting med ens krop, tanker og følelser. Andre gange kan aldersforskel ikke betyde spor, fordi man alligevel forstår hinanden rigtig godt og har det godt sammen. Så der er svært for mig at vide, hvad alderen vil betyde for lige netop jer to.

Det her med afstanden tænker jeg må være en stor udfordring, da det kan være svært at have følelser for et andet menneske, som er langt væk. Så jeg tænker på, om du har tænkt mere grundigt over hvordan du har det med den her dreng? Nogle gange kan man nemlig også bare blive rigtig betaget af nogle mennesker første gang man ser dem, måske fordi man synes de er rigtig flotte, sjove eller virker til at have en dejlig personlighed, selvom man ikke kender dem ret godt. Så nogle gange, kan de her følelser forsvinde igen ud i det blå, måske især fordi man ikke ser den anden tit. Men hvis du fortsat synes den her dreng er sød og dejlig, kan det være du med tiden kan besøge ham på Sjælland, hvis du fx følges med en i din familie, eller han kan komme til Jylland og besøge dig.

Måske det kunne være rart for dig, at prøve at snakke med en veninde om hvad man kan gøre i sådan en situation som du er i. Måske der er nogle af dem, der kender det med at blive ramt af forelskelse og kan give dig nogle gode råd. Ellers er du også velkommen til at skrive til os igen her i Cyberhus.

Håber du kunne bruge mit svar.

Bedste hilsner

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål