Forelsket!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej.. Jeg har et lille problem. Fra 3 måneder siden begyndte jeg at skrive med den her dreng. Jeg skriver med ham på msn.. men problemet er at jeg tror sgu jeg er blevet forelsket i ham. Men jeg har altid haft den mening om internettet at man ikke kan blive forelsket i en man aldrig har mødt. Og han har det på samme måde. For man kan da ikke bliver forelsket i en man aldrig har mødt?!
Men jeg kan simpelthen ikke stoppe med at tænke på ham, og hver gang han skriver han elsker mig, kriller det i min mave.. Men jeg bliver ved med at holde mig tilbage fra ham, men det er altså så svært når han er så for bandet sød. Men det er så svært for han bor i England.. Jeg ved selvfølgelig ikke med sikkerhed at jeg kommer til England, men jeg har da planer om det.
Skal jeg blive ved med at snakke med ham, eller skal jeg stoppe? Jeg kan jo først komme til England når jeg bliver 18, tvivler på mine forældre giver mig lov til at tage til England for bare at nøde en dreng.

Svar:
Hej med dig,
Det er dejligt, at du synes denne her dreng er sød.
Du skal dog tænke på, at der kan være stor forskel på at skrive sammen på internettet og at være sammen i virkeligheden. Så det kan desværre være svært at vide, hvordan du har det med den person, du har forelsket dig i, hvis du møder ham ansigt til ansigt.
Det er også ærgeligt, at drengen bor i England. Det betyder, at det vil være meget svært at have et kæresteforhold til ham, da I kun sjældent vil kunne ses. Men der er ikke noget galt i, at du fortsætter med at skrive med ham og du kan sagtens nyde et online flirte/kærste forhold.
Så om du skal stoppe med at skrive med ham, kan kun din mavefornemmelse bestemmer.
Jeg synes, at du skal fortælle dine forældre om drengen. Måske ville det være rart og specielt hvis jeres forhold udvikler sig, så kan det blive lidt nemmere. Hvis ikke du har lyst til at snakke med dine forældre om det lige med det samme, kan du også snakke med en anden voksen om det. - En du er tryg ved. Det er en god idé, da en voksen har erfaring og vil kunne give dig gode råd.
Venlig hilsen,
André