Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus.
jeg går I klasse med en meget sød pige, som jeg godt kan lide. Men vi snakker desværre ikke så meget sammen i klassen og vi skriver heller ikke sammen. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med hende. Jeg har overvejet at skrive til hende på facebook, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive til hende og hvordan jeg skal få startet en samtale med hende.
kan i ikke komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at komme i kontakt med hende eller hvad jeg kan gøre i klassen for at komme til at snakke med hende.
kh. Dreng på 15

Svar:
Hej med dig
Hvor lyder det bare dejligt, at du har fundet en sød pige, som du kan lide.
Der er rigtig mange, der synes det kan være svært at tage kontakt til den, man kan lide. Derfor er det godt, du skriver herind, for at få nogle råd til, hvordan du kan begynde at snakke med hende her pigen.
Først og fremmest er det vigtigt, at du smiler til hende og ikke undgår hende. Piger kan godt lide, når drenge smiler til dem. Dernæst er nogle forskellige ting du kan prøve, for at snakke med hende.
Du kan måske prøve at sætte dig ved siden af hende i skolen, og på den måde snakke mere med hende. Når I sidder ved siden af hinanden, er det ikke så pinligt, at skulle starte en samtale. Du kan spørge hende om mange forskellige ting, lige fra skolearbejde til hendes interesser eller familie. Piger elsker, når drenge interesserer sig for dem. Så prøv at være nysgerrig og stil hende nogle spørgsmål.
Du kan også gå hen til hende i frikvarterne og snakke. Du kan for eksempel spørge hende om, hvad hendes yndlingsmusik er og måske spille noget af det i frikvarteret på en computer.
Er du rigtig modig, kan du spørge hende, om du ikke må følge hende hjem fra skole en dag. På den måde får I lidt alenetid sammen, hvor I kan lære hinanden at kende.
Ved at blive gode venner med pigen, lærer I hinanden at kende, og måske udvikler venskabet sig til endnu mere helt naturligt med tiden.
Hvis du synes, at du ikke er helt klar til at kontakte hende i skolen endnu, kan du starte med at skrive til hende på Facebook eller på SMS. Du kan starte med at spørge hende, hvad hun laver. Det er altid en god måde, at starte en samtale på. Er hun god til et bestemt fag? Så kunne du måske spørge om hun havde lyst til at hjælpe dig med lektierne i det fag en dag.
Du kan også vælge at skrive til hende, om hun har lyst til at lære dig bedre at kende, fordi du vil gerne lære hende bedre at kende. Du kan fortælle hende, at du synes, hun er sød.
Hvis hun svarer tilbage, at det vil hun gerne, kan du invitere hende ud på en café, en gåtur eller noget helt tredje. Hvis hun ikke har lyst, må du respektere det, og kun have hende som en god ven.
Et sidste forslag kunne være, at du skrev et brev til hende, hvor du fortæller, at hun er sød og du gerne vil lære hende at kende. Et brev er lidt mere romantisk end en SMS men også mere gammeldags.
Jeg håber, at du kan bruge nogle af forslagene. Held og lykke med at få snakket med pigen.
Venlig hilsen Mette