forelsket...

brevkassespørgsmål

forelsket...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hii, der er en jeg har crushet på længe, går i min klasse, men han er altid syg og er begyndt at hade skolen, han er typen som ikke snakker højt om følelserne, men jeg kan jo se det på ham ikke.. Vi har et ret "svært og kompliceret" forhold til hinanden, for den ene dag hygger vi totalt, sidder og snakker,griner, smiler til hinanden, flirter, er tæt på hinanden hele tiden, hjælper hinanden med alt muligt og bruger vores tid med hinanden, men så dagen efter snakker vi slet ikke, går forbi hinanden uden at ændre ansigter eller kigge hinanden i øjnene, fjoller rundt med nogle andre. Jeg kender ham med tiden ret godt, og han er blevet såret og ved at han er usikker og han har lige så meget en mur omkring sit hjerte som jeg har, som næsten ingen kommer igennem, så vi ligner hinanden ret meget. Men han har det også med at blive jaloux over små ting, nu har jeg en del drenge venner som jeg altid har det hyggeligt med, krammer, griner med, hvisker med og har det sjovt med, og der ligger intet i det, men kan se det går ham på. Han prøver at spille rigtig sej, så hvis man siger noget til ham som handler om følelser så griner han af en eller ruller øjne. Vi har begge to rigtig travlt udenfor skolen, vi har prøvet et par gange at "lave skjulte aftaler", med noget i retning af "Jeg ville gerne prøve ???" "Jeg har en ??? så du kan jo prøve" "Dejligt, det vil jeg gerne" "okay nice", men det bliver aldrig rigtig til noget. Vi går også i en klasse hvor man ikke rigtig kan skrive/ringe sammen uden at man bliver hængt op i det flere år efter, så ingen af os tør skrive, folk vil også tænke det er underligt at spørge hinanden om lektierne, for hvorfor lige den person og ikke en anden?:-) Han kender mig rigtig tæt på livet, og jeg kan være mig selv og afslappet overfor ham, og omvendt.

Svar:

Hej med dig
Det lyder til, at du er blevet forelsket. Forelskelse er en dejlig ting, men kan også være svær at finde ud af. Derfor er det godt du skriver herind, når du er forvirret over, hvad du kan gøre.

For det første lyder det til, at I kender hinanden godt, og som du selv skriver minder I meget om hinanden på nogle punkter. Derfor kan jeg godt forstå, du bliver forvirret over, at I nogle dage er meget tætte, hygger og flirter med hinanden mens i andre dage ikke snakker eller ser på hinanden. Du skriver også, at fyren tit spiller rigtig sej, og ikke vil snakke om følelser. Det er helt normalt for mange fyre på jeres alder, at de ikke vil snakke og vise følelser. Ud fra det du skriver, lyder det til, at han også rigtig gerne vil dig, men at han samtidig gerne vil bevare sin seje personlighed. Når drenge er i skolen, vil de helst ikke vise, at de faktisk har følelser for en anden person. Så selvom han måske gerne vil hygge og flirte med dig hver dag, så gør han det nok ikke, for ikke at vise sine følelser. Han bliver sikkert også jaloux, når du er sammen med dine andre drengevenner, som du selv skriver, men vil nok bare ikke indrømme det - men nøjes med at grine og rulle med øjnene. Sådan er drenge bare, når de er teenagere!

For det andet, er der ingen af jer der rigtig tør at tage kontakt til hinanden, selvom det lyder til, at I kan lide hinanden. Det er ærgeligt, at jeres skjulte aftaler aldrig er blevet til noget, så jeg synes du skal prøve at få lavet en aftale med ham. Du skriver, at man ikke kan skrive/ringe til hinanden, fordi så vil de andre i klassen hænge én op på, at man skriver eller ringer sammen. Jeg synes alligevel, at du skal prøve at skrive en besked til ham, hvor du fortæller ham, at du synes, han er sød og sej, og at du gerne vil lave en aftale med ham. Ingen fra jeres klasse behøver vide, at du har skrevet til ham. I kan aftale, at I mødes et sted efter skole, hvor I kan være alene og bare få snakket og hygget jer sammen. I kan også blive enige om, at ingen skal vide at i ses lige med det samme.

Hvis nogle alligevel skulle finde ud af, at I skriver sammen og ses, synes jeg I skal prøve at ignorere det. Det er helt okay, at skrive og ses med nogle uden for skolen, og det er ikke i orden at hænge folk op på det. Så I skal ikke lade jeres klassekammerater bestemme, om I skal ses eller skrive sammen. Hvis nogle begynder at hænge jer op på det, kan det være en ide, at snakke med din lærer om det, som kan hjælpe med at få det stoppet.

En ide kan også være, at selvom han ikke tager initiativet til at snakke sammen i skolen, så gå hen til ham og snak med ham. Det viser, at du er en modig pige, der rigtig gerne vil være sammen med ham. Hvis han ikke er i skole, kan du ringe til ham og høre, om du ikke må komme forbi og snakke med ham. På den måde viser du ham, at du er interesseret.

Jeg håber, at fyren og dig får lavet en aftale og får hygget jer en masse sammen, nu hvor I begge har det godt i hinandens selskab.

Venlig hilsen Mette