Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej Cyberhus!

Jeg er ret forelsket i en dreng fra min klasse. Vi har gået i klasse sammen et halvt år:-)

han er virkelig sød! nogle gange ser jeg han kigger på mig, og jeg kigger også meget på ham. Vi skulle lave noget team building ting, hvor man skulle holde hinanden i hånden når man var færdig, så han tog min hånd og vi gjorde det ( der var flere, ikke kun os 2) :-) jeg blev helt varm inden i! Men jeg ved ikke om han kan lide mig, og ved heller ikke hvordan jeg skal kontakte ham:-( bange for at han afviser eller noget.. Har snakket med ham før, men vil virkelig gerne lære ham at kende, og finde ud af om ham føler det samme for mig, som jeg for ham:-)

håber i kan svare på spørgamålet.! :-) i

Svar:

Hej med dig.

Det er en dejlig følelse at være forelsket, men samtidig kan det også være hårdt, fordi man ikke ved, hvad den anden føler, og fordi man er hele tiden bange for at gøre eller sige noget forkert, som vil ændre den andens syn på én. Derfor forstår jeg godt, du er bange for, at han måske vil afvise dig, eller at han måske ikke kan lide dig. Denne utryghed er en desværre en del af forelskelsen.

Du skriver, I går i klasse sammen, og derfor tænker jeg, at det vil være en god ide, at du starter med at snakke lidt mere med ham i klassen. Måske kan du prøve at være i nærheden af ham i frikvarterne og måske deltage i de samme aktiviteter som ham, for eksempel hvis han spiller fodbold i pauserne, kan du være med eller stå og kigge på. Du kan også prøve at se, om du kan komme i gruppe med ham, når I laver nogle ting i skolen. Hvis I er det, har I også noget at snakke om, og så kan det være, snakken udvikler sig til at handle om noget andet end skolearbejde. Hvis du har hans telefonnummer eller er venner med ham på facebook, kan du også skrive og høre, om I for eksempel har lektier for. Og igen kan det være, at snakken så udvikler sig derfra.

Hvis I ikke kender hinanden så godt endnu, er det nok for tidligt at spørge ham, om han kan lide dig. Men der er nogle ting, du kan ligge mærke til, som nogle gange afslører, om en fyr er vild med én. Du skriver, at han nogle gange kigger på dig. Det kan godt være et tegn på, at han godt kan lide dig. Ellers kan du prøve at ligge mærke til hans opførsel, når du er i nærheden. Griner og smiler han meget, roder han i sit hår, eller kigger han ned i jorden eller væk, når i får øjenkontakt? Disse ting er allesammen tegn på, at han måske er vild med dig.

En anden ting, du kan prøve, er at snakke lidt mere med hans venner. På den måde vil du nok også komme til at snakke lidt mere med ham, og nogle gange er det lettere at starte med at snakke med de mennesker omkring ham, før du begynder at snakke med ham. Hvis du bliver gode venner med hans venner, kan det også være, I alle sammen kan lave nogle ting sammen i fritiden, og på den måde kan du komme til at snakke mere med ham. Så har I også nogle fælles oplevelser, som i kan snakke om, hvis i på et tidspunkt skulle være alene sammen. Hvis du er sej, kan du også prøve at gå hen og snakke med ham en dag eller måske bare skrive til ham og høre, om han har lyst til at lave noget sammen, men det kræver meget mod at gøre det. For hvad skal man snakke om, og hvad nu hvis, der opstår pinlig tavshed? Men pinlig tavshed er altså en ganske normal ting, men det føles helt sikkert endnu mere pinligt, når man er vild med fyren. Men prøv at tænk på at han sikkert også oplever det som pinligt. Så det er ikke kun dig, det er pinligt for, hvis det skulle opstå. Og I kan snakke om skolen, fritid, vennner og familie. Du kan spørge ham ind til hans interesser, og hvad kan godt kan lide, og så kan I snakke ud fra det.

Jeg håber, mine råd kan bruges, så du kommer til at snakke noget mere med ham og lærer ham bedre at kende. Og så må I tage den derfra. Og husk nu at du altid er velkommen til at skrive herind igen, hvis der skulle dukke nogle flere spørgsmål op omkring det, eller hvis der er noget andet, du gerne vil spørge om. Du kan fx logge på vores chat og tage en snak med en rådgiver om det, du synes, er svært.

Med venlig hilsen Ditte