Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus

Jeg er en dreng som går i ottende klasse og jeg er virkelig meget forelsket i en pige fra syvende. hun er en af de meget populare og jeg er ikke den mest popular men jeg syntes selv at jeg ikke sær ud som den grimmeste. jeg tænkte på om i havde nogle råd til hvordan jeg kunne komme i kontakt med hende på og måske lære hende bedre at kende har i nogle forslag til vad jeg kunne starte med at skrive og hvad jeg skal spørge om eller skal jeg tale med hende eller invitere hende ud??

Svar:

Hej med dig

Det lyder så dejligt, at du er blevet forelsket i hende her pigen. Der er nogle forskelige ting du kan prøve, for at komme i kontakt med hende.

Til at starte med kan det være en god ide at give hende små tegn på, at du er interesseret i hende. Du kan smile til hende, sige hej til hende, blinke til hende osv. På den måde bliver hun opmærksom på dig, og finder ud af, at du kigger efter hende.

Det er altid en god ide at lære personen bedre at kende, for at finde ud af, om personen også kan lide én selv. Du kan skrive en SMS, mail eller en besked på Facebook til hende, for at I kan få startet en samtale. Du kan skrive til hende, at du synes, hun virker som en sød pige, og om hun har lyst til at lære dig bedre at kende. Hvis hun gerne vil det, så vær nysgerrig på hende. Du kan spørge hende om alt, som du gerne vil vide om hende, for at lære hvem hun er som person. Det kan være alt lige fra familien, yndlingsmusik, yndlingsfag, fritidsinteresser og hvad du ellers ønsker at vide om hende. Når du føler, at I har skrevet sammen et stykke tid, kan du invitere hende ud, hvis du har lyst. På første date er det altid en god regel, at finde på noget aktivt at lave sammen, hvor man samtidig kan snakke. Det kan for eksempel være at gå en tur, tage i tivoli, på museum eller på café. Når man har mødtes et par gange kan man tage skridtet videre, at invitere personen i biografen eller hjem til sig selv.

Du skal dog huske på, at selvom du skriver til hende, at der er en chance for, at hun ikke har lyst til at skrive eller ses med dig. Det kan godt gøre rigtig ondt, hvis man bliver afvist af den man godt kan lide, men hvis man ikke tager chancen og spørger, så finder man heller aldrig ud af, om personen gerne vil eller ej.

Du lyder som en modig dreng, der tør lidt af hvert, så jeg synes, at du bare skal kaste dig ud i det. Sørg for at start stille ud og vis interesse for pigen, og skriv til hende, så I kan begynde at lære hinanden at kende.

Jeg håber på, at du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.

Venlig hilsen Mette