Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej

Jeg er en pige der er blevet forelsket i en dreng fra min klasse. Jeg ved ikke om han kan lide mig fordi han flirter lidt med alle pigerne. En dag kiggede jeg ham i øjnene, hans pupiller blev store og han blev knaldrød i hovedet. Jeg begyndte  at smågrine og det gjorde han også. Vi har haft mange lignende stunder, men alligevel er der noget der siger mig at han hader mig. Ved virkelig ikke om jeg skal tage chancen og fortælle hvad jeg virkelig føler eller bare ikke lade det blive til noget. jeg synes også aT jeg er virkelig grim, men mange af pigerne fortæller mig tit at jeg er den pæneste pige i klassen. Det er som om at jeg ser alt ting der handler om mig dårligt. Det kilder i min mave hver gang jeg kigger på ham. vil bare vide om det er spild af tid, eller om han virkelig kan lide mig.

Svar:

Hej med dig

Det kan være svært at være forelsket - det er dejligt at flyve på den lyserøde sky, men det kan også være bekymrende, da det nogle gange kan være svært, at vide om den anden gengælder de varme følelser. Det er derfor rigtig fint, at du skriver til os her i Cyberhus.

Du skriver, at du har en fornemmelse af, at den her dreng flirter med mange piger, men at han samtidigt bliver rød i hovedet og fnisende, når jeres blikke mødes. Når han reagerer sådan, kan det tyde på, at du vækker nogle følelser i ham, da mange kan have en tendens til fx at blive røde i hovedet og generete, hvis de ser på nogle, der giver dem et sus i maven, eller en varm føelse i kroppen. Så det kan sagtens være, at han har det ligesom dig, men det er selvfølgelig svært at være sikker på.

Det lyder også på det, du skriver som om du kan have en tendens til nogle gange at have negative tanker om dig selv, og det måske er derfor, at du er bange for at han ikke kan lide dig. Til det vil jeg blot sige, at jeg er sikker på at du er smuk og perfekt lige nøjagtig som du er, og du skal stole på dine veninder, der fortæller dig at du er pæn. Det kan hjælpe dig til også at have gode tanker om dig selv. Et råd kunne være at snakke med nogle af de andre piger, om de har erfaringer med at være forelsket - det er jeg næsten sikker på, at der er nogle af dem der har. På den måde kan du få vendt tingene med nogle der kender dig godt, og måske blive klogere på hvordan de har snakket med en dreng, de har været forelsket i. For når det kilder i maven hver gang du kigger på ham, så synes jeg, at det er en følelse du skal gå efter, og derfor prøve at snakke mere med den her dreng.

En ide kunne være at begynde at skrive med ham, da du på den måde måske kan få en fornemmelse af om han også har følelser for dig. Det er ofte også lidt nemmere at skrive sammen i starten, hvis man er vilde med hinanden men samtidigt lidt generte. Hvis du har mod på det, kan du spørge ham, om han vil med ud og gå en tur efter skole, spise en is eller hvad du ellers har lyst til. På den måde kan du måske bedre finde ud af, om han også godt kan lide dig, eller det er spild af tid som du selv skriver. Dog tror jeg ikke, at det vil være spild af tid uanset hvad du vælger at gøre, da du bliver en erfaring rigere, som du måske kan bruge senere på din vej i livet.

Der kan aldrig ske noget ved, at lære en bedre at kende, så jeg synes, at du skal finde dit mod frem og snakke mere med den her dreng, og derefter måske fortælle ham om dine følelser, hvis du har en fornemmelse af at han også godt kan lide dig. Hvem ved, måske er han din drømmefyr og hvis ikke, er der masser af andre søde drenge derude, som venter på at finde en sød pige som dig.

Jeg håber at du kunne brug mit svar. Held og lykke med kærligheden.

Mange hilsner fra

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål