Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

Hej!

Jeg er helt vildt forelsket i den her dreng, men aner ikke om han er vild med mig.? Altså han krammer mig og kysser mig noglegange på hovedet og så bliver jeg helt varm indeni, og så tror jeg at han er vild med mig.. Men så nogle dage snakker han sleT ikke til mig og har kun øje for sind venner.? Han forvirrer mig! Hvordan finder jeg ud af om han er forelsket i mig?

Svar:

Hejsa!

Hvor må det være skønt at være helt vildt forelsket i en dreng. Det er så dejligt at være forelsket, fordi ens tanker konstant er fyldt med en bestemt person, og fordi man hele tiden er spændt på, hvad der mon sker i forhold til netop denne person. På samme tid som det er dejligt at være forelsket, kan det også være enormt forvirrende. Det kan være forvirrende, fordi man nemt kommer til at føle, man hele tiden får sendt forskellige signaler og derfor ikke ved, om personen også er vild med en.

Jeg vil gerne starte med at slå fast, at jeg desværre ikke kan svare dig direkte på, om drengen er vild med dig. Ud fra det, du skriver, lyder det dog bestemt som om, han synes, du er en sød pige, siden han indimellem både krammer og kysser dig. Jeg tror godt, du kan tage det som et tegn på, at han i hvert fald ikke er helt uinteresseret i dig.
Jeg forstår godt, det er forvirrende, at han er på én måde den ene dag og på en anden måde den anden dag. At han sender så forskellige signaler kan være med til at forvirre dig og gøre dig usikker på, hvor I står i forhold til hinanden. Jeg ved ikke, om du har tænkt over det, men jeg kommer til at tænke på, hvordan du mon er over for ham? Er du altid på samme måde, eller kan det også skifte lidt fra dag til dag - måske bestemt af dit humør, om det har været en god dag osv.? Det er nemlig helt naturligt, at man nogen gange har lyst til at være tæt på andre, vise følelser osv., mens man andre dage har mere lyst til at være lidt på afstand. Hvis du ved at tænke tilbage på, hvordan du er over for ham, kan se, at det også skifter lidt fra dag til dag, kan det være, det går op for dig, at det måske er meget naturligt, at drengen også er sådan. Nogle gange kan man nemlig se sig lidt blind på, om en person, man er vild med, opfører sig normalt, fordi man har et ønske om, at han skal være på en helt bestemt måde hele tiden.

Hvis du gerne vil finde ud af, om han er vild med dig, tænker jeg, du har følgende muligheder:

1) Du kan spørge ham direkte. Jeg ved ikke, hvor meget I snakker sammen til daglig, men hvis det er meget, kan du (hvis du har mod på det) trække ham til side og fortælle ham, at du virkelig godt kan lide ham og derfor er nysgerrig efter at vide, hvordan han ser på dig.

2) Du kan høre dine venner. Måske kender I nogle af de samme personer, og måske har nogle af disse personer enten snakket med ham eller lagt mærke til nogle tegn, du måske ikke selv har set. Uanset hvad kan det i hvert fald være dejligt at dele sine tanker om en person med sine venner.

3) Du kan lave detektivarbejde. Med det mener jeg, at du kan fortsætte det, du gør. Blive ved med at lægge mærke til tegn på, om han kan lide dig. Det kan fx være, at han kysser dig, krammer dig, smiler til dig, snakker til dig, skriver til dig? Hvis han gør alle disse ting, tror jeg, der er gode chancer for, han også ser noget i dig.

Jeg håber, du får held med fyren!

Kh. Matilde