Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej Cyberhus.

Jeg har skrevet med en dreng i mange måneder nu. Vi har endnu ikke mødt hinanden. Han er super sød, og det sammen synes han om mig.:-)

Jeg vil rigtig gerne møde ham, men er både nervøs og lidt bange. hvor kan vi mødes? Og hvad kan vi lave for det ikke bliver akavet? :)

er ret desperat efter at møde ham for han er virkelig sød! :-)

håber i kan svare, for har virkelig bare lyst til at se ham, og holde om ham:(

kh mig :)

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt at høre, at du skriver med en dreng, som for mig lyder til at gøre dig rigtig glad. Jeg kan godt forstå, at du er lidt bange og nervøs, og det er helt naturligt at have sådan nogle følelser, når man skal møde en person for første gang. Og jeg kan også godt forstå, at du tænker over, at det måske kan blive akavet, fordi I endnu ikke har mødt hinanden.

Jeg tænker, at det er helt normalt at føle, som du gør. At være småforelsket er dejligt, og eftersom at I har skrevet sammen i flere måneder nu, kan jeg godt forstå, at du gerne vil møde ham. Det er aldrig helt nemt at vide, hvordan man lige skal mødes, og hvad man skal lave sammen første gang, man skal mødes, så jeg synes, det er rigtig godt, at du skriver herind for at søge råd. Du skriver ikke, hvordan du er kommet i kontakt med drengen, men ud fra dit brev lyder det som om, at I er kommet i kontakt med hinanden på internettet. Så det er det, jeg vil svare ud fra.
Når man skal mødes med en person, man aldrig har mødt før, så tænker jeg, at det kan være en god idé at mødes et sted, hvor der også er andre mennesker. Selvom I har skrevet sammen over en længere periode, og du synes, at han er rigtig sød, så kan det være svært at vide, hvordan det vil være, når I mødes. Det er meget muligt, at han er rigtig sød, når du mødes med ham, men det kan også være, at du opdager, at han ikke er lige så sød, som du håbede på. Derfor tænker jeg, at det er en god idé at mødes et sted, hvor der også er andre mennesker, sådan at du kan tage hjem, hvis det bliver akavet, eller du kommer til at føle dig utilpas. Når jeg skriver et offentligt sted, så mener jeg fx på en café, hvor I kan tage jer en kop kakao, eller I kunne tage ud at bowle eller i biografen. Ved at tage ud at bowle eller i biografen tænker jeg, at det måske bliver mindre akavet, fordi I kan tale om filmen eller om hinandens skud og resulteter, mens I bowler. Så jeg tænker, at når I mødes første gang, så får I mulighed for at lære hinanden bedre at kende. Her vil I kunne holde hinanden i hånden og kunne holde rundt om hinanden, hvis I har lyst, men du har også muligheden for at tage hjem, hvis du ikke synes, det er rart alligevel.

Det er vigtigt for mig at fortælle dig, at det at møde en person fra internettet kan have nogle negative sider. Når jeg skriver negative sider, så mener jeg, at der er andre unge som dig, der har mødt personer fra internettet, hvor mødet ikke er endt godt. Der findes nemlig personer, som udgiver sig for at være en anden end den de i virkeligheden er, og derfor er det ikke helt lige så sikkert at mødes med en person, man aldrig har set før end fx en dreng fra skolen, som man ved, hvem er. Det er derfor også grunden til, at jeg foreslår, at du mødes med drengen et sted, hvor der også er andre mennesker til stede i tilfældet af, at der sker noget uventet. Det er slet ikke sikkert, at der sker noget, men det er vigtigt for mig at fortælle dig, at man skal være forsigtig og passe på sig selv. Nu ved jeg ikke, om dine forældre ved, at du skriver med den her dreng, men jeg tænker, at det kunne være en god idé, hvis du fortæller dem om ham, og at I gerne vil mødes. Ved at de kender til ham og ved, hvor og hvornår I skal mødes, kan du ringe til dem, og så kan de måske hente dig, hvis der sker noget uventet. Det kan også være en anden voksen, som du stoler på.  Når jeg læser dit brev, lyder det nemlig som om, at det er en ret ny situation, og at det er første gang, at du skal mødes med en, du ikke kender, så derfor kan det være vigtigt, at der er nogle til at hjælpe dig, hvis der opstår en situation, hvor du behøver hjælp.

Jeg håber, mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej - i hvert fald ønsker jeg dig det bedste.

Venlig hilsen Terese