Forelskelsen slår mig ihjel

brevkassespørgsmål

Forelskelsen slår mig ihjel

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hejsa. Jeg er blevet virkelig forelsket i en af mine gode veninder. Jeg er bi-seksuel- tæt på grænsen til lesbisk? og har været det længe. MEN! Problemet er at min veninde mener at hun er Hetero. Jeg har haft et lille crush på hende siden sommerferien, hvor det så begyndte at dæmpe sig lidt igen. Jeg fortalte hende godt nok at jeg havde et crush på hende dengang. Hendes svar til det var så bare et "okay" - og at hun ikke var vild med mig på nogen måde. suk. Det var så også fint nok.. men nu er min vilde besættelse af hende blusset op igen, og ligemeget hvad, tænker jeg på hende.. og jeg skriver også med hende 24/7 over mobil og MSN. Der er ikke særlig mange af mine venner som ved det.. en af mine tætte veninder ved det, og hun mener at jeg skal give op og at det aldrig ville blive til noget. - jeg føler mig bare så åndsvag over det her.. for jeg burde bare give op på hende. Hun virker ikke til at kunne lide mig, og så siger hun også at hun er hetero, og syntes at homoseksuelle er "klamme" - altså, hun vil ikke se to piger stå og snave foran hende f.eks. Men hvem gider overhovedet at se to personer stå og snave en oppe i ansigtet? Jeg er bare så ked af det.. fordi min hverdag bærer præg af det.. jeg er så nedtrykt og frustreret, for hun kommer med sårene og uvidne beskeder til mig.. og det gør ondt, for kan jo ikke fortælle hende det. er bange for at hun vil droppe al kontakt til mig, hvis jeg fortæller hende at jeg er vild med hende. Og det vil jeg jo ikke have. Måske er det bare bedst hvis jeg holder det hemmeligt for evigt.. jeg ved det ikke.. Men igen, så virker det også som om at hun er ubevidst interesseret i mig. F.eks. hun syntes at det er latterligt og dumt at sende hjerter til ens veninder (siger hun) .. og hun har egentlig aldrig sendt hjerter til mig før.. men så pludselig midt om natten får jeg nogle beskeder fra hende hvor hun siger jeg er sød og sådan, men modsiger så sig selv bagefter.. men det ender så tilsidst med at hun sender mig et hjerte. og hun har sendt hjerter til mig 2-3 gange efter det.. og det sker for det meste om natten. Hun tør/vil ikke tilbringe tid med mig alene (specielt hjemme hos hende..) og nogle gange skriver hun ret mistænksomt, som om hun holder noget skjult for mig. Men jeg ved det ikke.. En nat, skrev hun også til mig og spurgte om jeg var vild med hende, selvfølgelig med en "XD" smiley (hvilket vil sige en glad/grinene smiley) og jeg svarede så nej. Hun blev ved med at skrive at det virkede som om at jeg var, men jeg ville ikke indrømme det, og sagde nej igen, og igen. Derefter skrev hun noget i stil med; "Godt, for var lige bange for at du var blevet det igen XD" Hun forvirrer mig bare ret meget.. for så beder hun mig om at komme hen til hende, hvor hun så krammer mig, og så skubber hun mig væk lidt efter... og slår til mig og sådan.. (for sjov tror jeg..) men det er sådan hele tiden; kram-skubbe væk - kram -skubbe væk.. kunne skrive meget mere.. men så ville det sikkert bare blive for forvirrende.. Jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. om jeg skal vente på at hun giver tegn til noget? men hvad nu hvis hun aldrig giver tegn.. Den her følelse slår mig ihjel.. men vil heller ikke miste hende som en ven... suk.. //Miki

Svar:

Kære Miki

Mange tak for dit brev, det lyder som en rigtig svær og hård situation, du står midt i. Jeg kan godt forstå, hvis du er ked af det og forvirret.

Det er dejligt,at du er bevidst om din egen seksualitet, og at du ikke er bange for at være ærlig omkring den. Men derfor er det jo, som du beskriver, alligevel forvirrende,når man er vild med en, som sender blandede signaler.

Det er svært for mig at give dig et godt råd, for det er ikke til at vide, om din veninde er vild med dig, men er for genert eller usikker til at indrømme det - eller om hun mener det, når hun siger, at hun er 100% hetero. En tredje mulighed er, at hun overvejende er hetero, men bliver nysgerrig på dig. Der er en del, der eksperimenterer lidt med begge køn i de unge år. Jeg vil forslå dig, at du taler det godt igennem med en anden god ven du har, eller gerne en voksen. Du kan også lave en for og imod-liste, hvor du skriver de risici og mulige gevinster der er ved at fortælle/ikke fortælle din veninde om dine følelser.

Men i sidste ende, hvis dine følelser virkelig er vedvarende, tror jeg at det bedste vil være, at tale ud med din veninde, fortælle hende at du ikke vil miste hende, men at du bliver nødt til at være ærlig omkring dine følelser for hende - fordi det gør ondt, som du også skriver her. Måske vil hun først blive forvirret, eller oprevet, men hvis jeres venskab er stærkt, kan I sagtens finde ud af det i den sidste ende, uanset om hun også ar følelser for dig, eller om I skal forblive på venindeplan. Sidst vil jeg sige, at når/hvis du fortæller hende om dine følelser, er det vigtigt at du giver hende rum og tid til at bearbejde hvad du fortæller hende. For hun vil også få noget at tænke over.

Held og lykke, hilsen Julie