Forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus.
Jeg har et lille sprøgsmål/problem, afhænging af hvordan man tolker det.
Jeg er gået hen og blevet forelsket i en af mine klassekammerater. Jeg kan selvfølgelig godt se det godt i at jeg er forelsket; Men mit problem er bare det at ham jeg er forelsket i er klassen's pæneste, sjoveste, men så er han også en af klassen's nørder... Jeg kan snakke med ham i frikvarterene og jeg kan også saktens sms'e med ham.
Jeg ved bare ikke rigtg hvad jeg skal gøre fordi at han er sød og pæn! - Men han bliver jo betejnet som nørd/computer freak.
Men jeg ved jo heller ikke om han føler noget for mig.. Jeg har overvejet at sprøge ham til hjælp med lektier og så'n noget, men endnu et problem er også at han har svært ved mange af fagene...
Jeg er helt på bar bund... Ved ikke hvad jeg skal stille op.. Fordi det er som om at han altid er i mit baghovede ligemeget hvor jeg er. Jeg tænker hele tiden på ham...
Lige med hensyn til at sms'e der sms'er vi med hjerter (som regl 3 hjerter) hvor imod hvis han skriver med mine veninder så er det kun almindelige smiley'er..
Har du/I i godt råd til hvordan vi kan blive tættere og måske komme sammen?
- 8. klasse's pigen.

Svar:
Hej 8. klasse's pige.
Først vil jeg sige, at jeg synes det lyder dejligt, at du er blevet forelsket i din klassekammerat. Du skriver, at du godt kan se, at det er godt, du er forelsket, og ofte medfører forelskelse en varm og dejlig fornemmelse i kroppen, som også er forbundet med sommmerfugle i maven. På den anden side kan forelskelse også nogle gange være besværligt eller starte forskellige tanker, som kan være svære at finde ud af, eller som man har brug for at snakke med nogen om. Det lyder som om, det er er dejligt for dig at være forelsket, men det lyder også til, at forelskelsen starter nogle tanker, som du har brug for at snakke om.
Du skriver, at fyren, som du er forelsket i, er meget sød og meget pæn, men også bliver betragtet som en computernørd. Når du skriver sådan, kommer jeg til at tænke, hvorfor du synes, det er svært, at han er computernørd? Jeg synes, det lyder mest som om, at du er nervøs for, hvad de andre i jeres klasse vil tænke om dig, hvis du bliver kæreste med ham, fordi han er lidt 'nørdet'. Hvis det er sådan, det forholder sig, synes jeg, du skal følge dine egne følelser. Når nu du er forelsket i ham, synes jeg, du skal følge dine følelser og prøve at være ligeglad med, hvad andre mener og tænker. Det er vigtigt, at man tør være sig selv og tør vise andre, hvad man føler, eller hvem man er - uanset deres mening. Uanset om det er din familie, jeres klassekammerater eller nogle helt andre, du kan være nervøs for at vise dine følelser, er jeg sikker på, at de vil kunne lide ham, uanset om han spiller meget computer, går til boksning, kan lide at læse mange bøger, eller hvad hans fritidsinteresse er. Dem, som godt kan lide dig, vil meget sandsynligt også kunne lide ham. Mange mennesker bliver glade at af se, at dem, de holder af, er glade og har det godt. Jeg tror helt bestemt din familie og venner vil kunne lide ham, når de ser, hvor glad han gør dig.
Nogle gange kan de forskellige signaler, drenge og piger sender til hinanden, være svære at tyde. At I sender sms'er til hinanden med hjerter virker ellers som ret tydelige tegn på, at I godt kan lide hinanden. Det lyder til, at du har mod på at lære ham bedre at kende ved at finde en god måde at være sammen med ham på. Hvis ikke, du tænker, I kan være sammen ved, at han hjælper dig med lektier, er der mange andre måder I kan være sammen på. Hvis du har mod på det, kan du spørge, om han vil være med til at se en film, gå en tur eller tage ned i byen en dag efter skole. Hvis det er nemmere at være flere sammen til at starte med, kan du foreslå flere af jeres klassekammerater at lave noget sammen efter skole. Hvis I er flere sammen til at starte med, kan det måske på sigt være nemmere at være alene sammen.
Det lyder alt i alt som om, du er blevet godt og grundigt forelsket. Jeg synes, du skal fatte mod og gribe chancen0 for at lære ham den søde fra din klasse bedre at kende.
Held og lykke med det hele, kærligst Signe.