Forelskelse

brevkassespørgsmål

Forelskelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej jeg er forelsket i en pige som går i min klasse og jeg hved ikke hvad jeg skal gøre jeg er bange for hvis jeg siger det til hende at hun kommer til at sladdrer til sine vendinder og det vil ikke være sjovt men jeg tror hun også er lidt lun på mig fordi hun sendte sms'er i ferien hun skrev hun savnede mig med hjerter
kan i hjælpe mig

Svar:

Hej

Det er dejligt at høre du er forelsket, det er en skøn følelse. Det er ikke altid nemt at komme videre til det næste skridt, så det er godt at du søger råd. Jeg er også sikker på, at du ikke er den eneste som har prøvet at være forelsket uden at vide hvad man skal gøre. Jeg tænker det er en god start at du føler, at hun er lun på dig. Jeg kan godt forstå, at du tænker hun er lun på dig, når hun skriver hjerter i en sms.

Udover at hun har skrevet søde sms'er, tænker jeg, at det kan være en god ide at lægge lidt mere mærke til hvordan hun er over for dig, når I er sammen i klassen. Sms'er kan ofte være svære at forstå helt - man kan ikke høre hvordan det er blevet sagt, eller hvordan hun ser ud, når hun fortæller det. Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at være lidt mere sammen med hende i skolen og/eller fritiden. Har I nogle af de samme fritidsinteresser - måske en sportsgren, musik, teater eller noget helt fjerde? Eller hvis I spiller nogle spil i skolen kan du forsøge at komme på samme hold som hende og så har I måske noget at snakke om bagefter. Når du er bange for, at hun sladrer til sine veninder, vil det måske være rart for dig, at lære hende lidt bedre at kende. Dog er jeg helt sikker på, at enhver pige vil blive smigret og glad, hvis du fortæller at du er vild med hende. Og det ikke altid nemt at vide om den anden føler det samme, måske er hun genert og venter på, at du fortæller, at du kan lide hende.

Hvis du har en god ven i klassen kan du måske tale med ham om det. Det kan være, at han har hørt noget eller lagt mærke til nogle ting, som du ikke har set. Hvis der er en af dine venner som kender pigen bedre end dig, kan han måske komme på nogle ting du kan spørge hende om. Det kan også være du kender nogen, som har prøvet at være forelsket, og har nogle gode ideer til hvordan du nemmere kan komme i kontakt med hende.

Jeg håber du kan bruge mine råd, og at du på et tidspunkt finder helt ud af, at hun er vild med dig for så bliver forelskelses-følelsen kun endnu bedre.

Held og lykke med det.

Mvh. Jette