forelskelse.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej! Der er denne her søde fyr oppe fra racer klubben af, vi startede med at skrive sammen lidt og det blev til mere og mere. Jeg er blevet smask forelsket i ham. Og vi har været sammen mange gange og skal snart med ham til racerløb med hans familie, glæder mig for vildt! Men er blevet i tvivl om han virkelig vil mig, eller om det bare er for at udnytte mig og få sex? hvordan kan man finde ud af det? Jeg er bare så forelsket i ham, og det ville såre mig enormt hvis det bare er derfor.. ville bare så enormt meget gerne komme sammen med ham,men tør ikke at spørge, og hvis han ikke ville mig vil jeg jo bare blive til grin, som jeg ikke ønsker. Eller, har jeg måske bare for mange forventninger? Og at en 19 årige dreng ikke er parat allerede? Men skal snart på efterskole, kan det være han ikke vil såres og vælge at ligge det lidt på hylden? Eller tør han bare ikke være sammen med en 15 årige pige hvordan familien og de seje venner? Ihh, hvad skal jeg dog gøre! Håber i kan hjælpe mig.. hilsen den håbløse pige der er ulykkelig forelsket..

Svar:
Hej med dig
Det er en skøn følelse, når man er forelsket, men desværre så følger der også nogle gange nogle tanker og problemer med, som kan være svære at håndtere. Derfor er det rigtig godt, du skriver her til og deler dine tanker med os.
Du skriver, at du er i tvivl om, om din racerkører virkelig kan lide dig eller om han bare udnytter dig for at få sex. Den nemmeste måde at finde ud af det på, er ved at spørge ham. Jeg synes, du skal snakke med ham om det. Fortæl ham at du er virkelig forelsket i ham, men at du er i tvivl om, hvordan han har det med dig. Ofte har man dog en fornemmelse af, om det er en sød og ærlig fyr, man er sammen med eller om han kunne finde på at udnytte dig. Umiddelbart vil jeg sige, at det lyder ret positivt at han har inviteret dig med til racerløb med hans familie. Så måske er det fordi han rigttig godt kan lide dig, når han vil introducere dig for hans familie. Men jeg synes helt sikkert, du skal snakke med ham om det.
Det er også vigtigt, at du fortæller ham, at du gerne vil have ham som kæreste. Ellers ved han det jo ikke. Han er sikkert lige så genert og bange for at få et nej, som du er. Nogle gange så bliver man nødt til at finde modet frem, for I står begge i samme situation. En af jer skal jo tage emnet op, så I kan snakke om det. Men du skal være forberedt på et nej og så må du få ham til at fortælle hvorfor. Og hvis det bliver et nej, så kan I jo stadig være venner. Du kommer til at møde mange flere søde fyre.
Jeg gætter på, det er efter sommerferien, du skal på efterskole, så der er jo masser af tid til, at I kan være kærester og få et rigtig godt forhold, inden du skal afsted. Og du er jo hjemme i nogle af weekenderne, så I kan være sammen der. Så det synes jeg ikke, du skal være bekymret for.
Jeg håber, at du kan bruge svaret til noget.
Venlig hilsen Jane