forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej, brevkasse. jeg har en kæreste , som jeg er ritig glad for vi har et meget intimt forhold når vi er sammen && vi elsker hindanden rigtigrigtig meget!, men vi ser iik hindanden så tit fordi han faktisk bare var en ''ferieflamme'' men nu er vi så gået hen && blevet rigtige kærester, jeg savner ham inerligt && er sygeligt foreslsket ii ham,jeg tænker kun på ham && glemmer mine veninder/venner hvilket jo iik er så godt jeg er iik den samme som før , jeg gider næsten iik noget mere fordi jeg bruger min tid på at tænke/savne /: men jeg elsker ham bare SÅ meget && han betyder megamega meget for mig, men det er bare somom jeg har givet hele mit hjerte til ham?, Hvad skal jeg gøre? p.s håber i kan/vil hjælpe

Svar:
Kære 13årige
Tak for dit brev. Det er tydeligt, at du er meget forelsket, og at du og din kæreste er rigtig glade for hinanden - det er jo dejligt at møde en, man kan have det så godt sammen med! :)  Det skal du endelig blive ved med at nyde.
På samme tid lyder det til, at du næsten synes, at det er for meget, og det er rigtigt, som teenager kan forelskelse godt komme til at fylde super meget, når man først bliver ramt. Man kan simpelten ikke få den anden person ud af hovedet.
Det er godt, at du er opmærksom på dine venner og veninder alligevel. Jeg vil foreslå, at du mødes med dem engang imellem, på trods af at du savner din kæreste - for du kan nemlig sagtens hygge dig med venner og veninder, selvom dit hjerte er hos ham. Det kan også være, at det vil hjælpe dig til at "gide" lidt mere igen.
Forelskelse er en fantastisk ting, så længe man ikke glemmer sig selv midt i den. Så selvom du måske synes, det er lidt svært at komme ud af døren, eller selvom kæresten måske er den, eneste du har lyst at ringe til - så besøg veninderne, eller ring til dem.
Det er skønt at have en dejlig kæreste, og det skønt at have gode venner/veninder, og derfor er det vigtigt at passe lige godt på dem allesammen.
Hilsen Julie