forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyber-hus jeg har et spørgsmål. det handler om pige problemer jo ser du jeg er forelsket i en pige fra min praleklasse og jeg kender hende godt jeg har også hendes opmærksomhed. men jeg ville vildt gerne komme sammen med hende hov hun hedder Liva og hun er ca. på min alder, men hun er nærmest heletiden sammen med hendes veninder så det er lidt svært at være alene med hende Så hjælp mig, jeg kan også godt være lidt genert en gang imellem men det er ikke det store

Svar:
Hej med dig
Jeg synes det lyder dejligt at du er blevet forelsket i Liva, og derfor forstår jeg godt at du har lyst til at være mere sammen med hende alene. Piger i din alder, bruger jo rigtig meget tid sammen med deres veninder og jeg kan sagtens forestille mig, at det kan være lidt svært at komme til at snakke med hende for dig selv.
Når I nu går på samme skole, så må I ofte se hinanden og derfor kunne du prøve at komme til at snakke lidt mere med hende. I starten kan det bare være en lille smule hver dag, måske i frikvarteret. På den måde begynder hun at lægge mærke til dig. Efter lidt tid kan du måske overveje, at spørge om hun vil følges hjem efter skole, skrive en facebook-besked til hende eller måske endda få en af hendes veninder til at spørge hende hvad hun synes om dig. Det kræver lidt mod at begynde at snakke med hende, men det tror jeg at du har. Noge gange så skal man gøre noget, for at vinde en piges kærlighed og blive kærester med hende.
Det her med at være genert, tror jeg at der er mange andre der kan føle sig nogengange. Især når det har noget med piger at gøre. Men ved du hvad, nogle piger kan faktisk godt lide drenge der er lidt generte, fordi man tit er bedre til at lytte og snakke.
Jeg ønsker dig det bedste og håber at du snart får lidt alenetid med Liva
Venlig hilsen Marianne