forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyperhus!!. jeg har et spørgsmål.. det er at jeg har en pige er er forelsket i og hun er også forelsket i mig.. men vi får til pinlige tavse øjeblikke hvor man bare IKKE ved hvad man skal gøre eller sige.. det ville være dejligt hvis der var løsninger på sådan noget.. for det er jo ret træls sådan noget :) ... håber på svar hilsen r.....

Svar:
Kære R
Først og fremmest synes jeg, at det er super godt du skriver i brevkassen og jeg vil rigtig gerne prøve at give dig et par ideer. Det kan nemlig godt være lidt svært, alt det her med at være forelsket og at skulle snakke sammen. Når man er nye kærester, så vil man gerne gøre et godt indtryk og hvis der så lige pludselig er helt stille, så synes man det er vildt pinligt.
Det første jeg får lyst til at fortælle dig er, at det kan ikke undgås at der sommetider er stille øjeblikke og det er helt okay. I starten kender man ikke hinanden så godt og derfor er det helt normalt at I ikke altid ved hvad i skal snakke om. Når der så er gået lidt tid og I begynder at kende hinanden lidt bedre, så kan det være nemmere at finde noget at snakke om.
Lige nu har jeg nogle forslag som du måske kan bruge:
Ting I kan lave der ikke kræver snak:
• I kunne lave forskellige ting sammen, som I begge synes er sjovt.  I kan tænde fjernsynet, hvis I er hjemme hos en af Jer eller I kunne se en film sammen eller gå i biografen. På den måde er I sammen om noget uden I behøver sige så meget til hinanden.
Ting I kan lave der kræver lidt snak:
• I kunne spille et brætspil af en eller anden art. På den måde får I naturligt noget at snakke om, nemlig selve spillet eller I kan spille playstation, gå i svømmehallen, bowle eller andet.
• I kunne også gå en tur, lave mad sammen, bage en kage eller noget andet, hvor du måske kan begynde at snakke om nogle fælles interesser I måske har, eller du kan spørge ind til noget, du ved hun interesserer sig for. På den måde lærer du hende også bedre at kende.
Jeg håber du kan bruge nogle af mine ideer, ellers synes jeg også det er en god ide at spørge din mor eller far, fordi de har også været unge engang og oplevet det her med at der bare er stille. Måske har de nogle flere ideer. Eller måske har du en god ven som du også kan snakke med om det.
Kan du have det godt :)
Venlig hilsen Miriam