Forelskelse

brevkassespørgsmål

Forelskelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus

Jeg er en dreng på 15 år som er rigtig forelsket i en pige fra klassen under mig, hun er rimelig popular og det er jeg ikke, hun er også rigitg køn og jeg er ikke den kønneste men heller ikke den grimmeste. jeg syntes hun er rigtig sød og kunne godt tænke mig at lære hende bedre at kende men ved ikke om hun kan lide mig eller overhovedet ved hvad jeg hedder fordi jeg har aldrig rigtig talt med hende. hvad kan jeg gøre for at hun msåke ligger mærke til mig og hvordan kan jeg komme i kontakt med hende. jeg ville også høre om i kender en måde jeg kunne starte samtalen på og måske hvordan jeg skulle skrive tl hende

Mathias

Svar:

Hej Mathias.

Hvor må det være skønt at være blevet så forelsket, som du er. Især her om foråret, hvor humøret måske er lidt højere end normalt, solen skinner, og sommerferien venter forude. Jeg kan godt forstå, det ikke er helt nemt, hvordan du tager det næste skridt, og jeg vil forsøge at hjælpe dig på vej.
Det er en masse fine spørgsmål, du stiller, og jeg har forsøgt at samle dem til et samlet svar.

Det er rigtig fint, du tænker over, hvordan du mon får hende til at bemærke dig noget mere, så hun kan finde ud af, hvad du er for en fyr, og hvad du har at byde på. Det lyder som om, I ikke kender hinanden endnu, så I starter altså helt fra bunden. Jeg tænker, at du skal igang med at undersøge, hvor pigen kommer henne; går hun bestemte steder hen i frikvarterene, går hun i fritidsklub, går hun til noget sport osv.? Hvis du finder ud af, hvor pigen kommer, kan du begynde at dukke op nogen af disse steder, så hun lægger mærke til dig og måske langsomt finder ud af, hvem du er. Det kan være, du snakker med nogen, som kender hende. Du kan evt. høre dem, om de ved, hvad hun laver i fritiden, og hvor hun kommer. På den måde får du dig lige så langsomt sporet mere og mere ind på hende.

Når hun kigger din vej, kan det være en god idé at smile til hende for at vise hende, at du har lagt mærke til hende. Hvis hun gengælder dit smil, kan det tyde på, at hun også synes, du ser sød ud. Efter I har smilet lidt til hinanden, kan du prøve at gå hen til hende og spørge hende om nogle små dagligdagsting. I kan måske snakke om, hvad I har lavet i dag, skal lave i weekenden osv. Det kan også være, du kan være med til noget af det, hun laver. Her tænker jeg på, at det kan være, hun spiller kort/spil/fodbold/bordtennis i frivarterene eller i klubben, som I måske kan gøre sammen og måske også sammen med andre. Alt i alt handler det altså om at du i små skridt forsøger at komme tættere på hende ved at starte med at finde ud af, hvor du kan støde på hende, smile til hende, kommentere det, hun laver og måske spørge ind til hende.
Hvis du fornemmer, at hun virker en smule interesseret i dig, kan du måske også finde hende på Facebook og skrive til hende. Du behøver ikke skrive noget specielt. Du kan måske bare starte med at spørge hende, om hun har haft en god dag. Hvis I får en god snak op at køre på Facebook, kan det være, det bliver lettere at snakke sammen, når du støder ind i hende.

Når I har fået kontakt enten skriftligt eller i virkeligheden, kan det være, du får mod til at sige til hende, at du synes, hun er sød. Enhver pige bliver glad for at få sådan noget af vide. Jeg tror dog, det er en god idé at vente med at fortælle hende, at du er forelsket i hende, til du kender hende lidt bedre. Det kan nemlig virke mærkeligt på hende, hvis hun slet ikke kender dig, men bare får af vide, at du er vild med hende. Derfor vil jeg råde dig til at være tålmodig og langsomt komme nærmere ind på hende.

Held og lykke med pigen!

Kh. Matilde