Forelskede eller ej
brevkassespørgsmål af
Pigen som er forelsket
18 år
Hej
For nogle uger siden skrev jeg med en af mine venner da jeg lige pludselig modtager en SMS fra ham uvornhed ved godt det ikke er ham. Det viser sig så at være en af hans venner. Jeg begynder at skrive med den her ven, og vi ringer sammem og snakker sammen. Og han siger han godt kan lide ham og jeg er den pige han har gået og ledt efter. Han siger han gerne ville mødes med mig, men alligevel når jeg skriver virkelig han afvisende, men da mine veninde og jeg var i byen og ringede til ham så var han sådan må jeg snakke med mig og der sagde han at havde ville skrive til mig i morgen så vi kunne mødes, dagen efter har han stadig ikke skrevet. Når jeg skriver til ham virker han nogle gange som om han vildt gerne ville skrive med mig og andre gange ikke. Jeg ved han har været meget igennem og ser næsten aldrig hans mor, og har det med at lukke af for personer, og han følte han kommet tæt på mig, men ville stadig gerne havde jeg skrev. Så jeg kan ikke finde ud af om det han siger er rigtigt eller han bare udnytter mig

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå du er forvirret. Det er svært at vide hvad han tænker og hvad det er der ligger bag hans måde at handle på.
Jeg tænker at der kun er én der måske har svaret, og det er ham selv.
Du fortæller at han har været igennem mange svære ting, og det kan selvfølgelig godt have en betydning for den måde han handler på. Men jeg tænker alligevel det er vigtigt at du først og fremmest passer på dig selv, og derfor tror jeg også du skal overveje at fortælle ham, hvordan du har det med den måde i skriver med hinanden på.
Fortæl ham at du bliver meget i tvivl om hvad der sker, når han lover at skrive, og han så ikke gør det. Fortæl ham at du nogle gange oplever ham som meget afvisende.
Måske bliver han afvisende når han ikke lige har så meget overskud, på grund af de her problemer han har. Det tænker jeg er helt naturligt. Måske kunne du så fortælle ham at det ville være rart, hvis han så bare kunne skrive at han ikke har så meget overskud, så han skriver en anden dag?
Selv om han har det svært, og selv om du gerne vil tage hensyn til ham, tænker jeg det er vigtigt at du passer på dig selv, og det er jeg sikker på du bedst kan gøre det ved at fortælle ham hvordan du har det. Hvis du spørger ham direkte, tror jeg det bliver lettere for dig at vurdere hvordan du skal handle.
Det er selvfølglig svært at skulle være så direkte, men måske vil han faktisk blive glad for at du tør spørge. Nogle gang er det svært selv at skulle tage initiativ til at forklare, hvad der ligger bag det man gør. Nogle gange bliver det lettere og befriende, hvis andre tør spørge.
Jeg håber du bliver klogere på hvad det er han vil, så du ikke skal være så forvirret. Om det så betyder at du skal give ham mere tid og plads, eller om du skal stoppe kommunikationen helt og komme videre er svært at sige. Men jeg er sikker på det er en beslutning du får lettere ved at træffe, hvis du spørger ham direkte.
Mange hilsner
Niels-Christian