Forelskede
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en pige på 15år jeg ved ikke om jeg til piger for jeg tænder ikke så meget på drenge. for her forleden holdt vi fest og da en pige med og hun få mig altid til at rødme og gøre mig altid glad og varm inden i men jeg ved ikke hvad h´jeg skal sige til hende for hun har ikke de samme følers for mig. når men vi holdt fest og jeg havde så drukket lidt for meget og ville bare godt ligge lidt for mig selv og det gjorde jeg så. men da jeg lå der i rummet for mig selv kom hun inde jeg vågeren af at hun stå og slå på kinden. hun havde taget tæpper og pudre med til mig og hun hjælp mig i seng men så gad hun ikke at gå, hun lade sig helt op af mig og jeg gad jo ikke at være sammen med hende for jeg har jo følers for hende. men hun begyndt at kysse mig op og ned af halsen, men jeg kiggede bare den anden vej. men til sidst var jeg så stiv så jeg ikke kunne gøre noget hun tog noget af mit tøj af men jeg gad ikke så prøvet at få det på igen men kunne ikke hun kyssede mig hele vej fra min mave og op til min mund. men jeg gad ikke kyssede igen, så hun blev rigtig sur på mig og gik men kom tilbage med noget vand og det heldet hun ud over mig for så kunne hun jo tag min bluse af og det gjorde hun. men jeg blev sur og sagde at jeg skulle på wc men hun gik med mig og inden på wc faldt hun og jeg kunne jo kap nok selv gå og nu skulle jeg også hjælpe hende men jeg fik hende op, men lige pludselig fladt hun ned over mig også lå vi der på gulvet. alle de andre kom løbene ud til os men hun havde låst døren også begydet hun at kysse mig igen. og om natten skulle hun sove vide sidden af mig og hun lå bare og kyssede mig hele aften. men dagen efter kunne hun ikke huske noget af det hele, men hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej,
Jeg kan godt forstå du er forvirret, fordi det er nogle stærke følelser, du tumler med. Det kan godt være svært at finde ud af hvem man tænder på og hvorfor. Måske kan du bruge mit svar til noget - det håber jeg.
Når man er 15 år og teenager, som du er, går man og tumler med en hel masse følelser og tanker omkring sin seksualitet. Det er helt normalt. Det er også helt normalt, at man tænder på sit eget køn og har lyst til at kysse og alt muligt andet. Det er en del af det med at finde ud af, om man tænder på drenge eller piger.
Det er helt okay, hvis du har lyst til at være sammen med piger. Du skal også vide at det godt kan ændre sig, og at du på et tidspunkt måske synes at drenge bliver interessante igen. Det er kun dig selv der kan mærke det, men sommetider kan det godt være lidt forvirrende det hele.
Du skriver også om, at du har følelser for den her pige, som du har været sammen med til festen, men at hun ikke kan huske noget. Jeg kan godt forstå du er usikker på hvad du nu skal gøre.
Jeg synes, du skal prøve at snakke med hende igen og forklare hende, hvordan du har det og at hun gør dig glad og varm inden i. Ud fra det du skriver, så lyder det til, at det var din veninde som rigtig gerne ville kysse med dig. Prøv at forklare hende, at du er usikker på hvorfor hun gerne ville kysse med dig og om hun måske også har følelser for dig. Måske er hun også usikker på om hun er til piger eller til drenge.
Jeg ved godt, at det kan være svært at starte sådan en snak, men når du så lige får sagt den første sætning, så bliver det tit meget nemmere.
Hvis hun ikke har lyst til at snakke med dig om det, bliver du på den anden side nødt til at respektere det. Man kan desværre ikke bestemme over andres følelser, og man kan heller ikke tvinge dem til at indrømme noget.
Udover at snakke med pigen om det, kan det være rigtig gdt at snakke med en voksen også. Du har skrevet til mig og du skal også vide at du meget velkommen til at skrive til os i chatten. Det er helt anonymt, og den har åben mandag til fredag fra klokken 14 til 19.
Venlig hilsen Trine