Foelsket 2

brevkassespørgsmål

Foelsket 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

Hej! Er mega forelsket i en dreng, men ved ikk hvordan jeg skal sige det? jeg vil vildt gerne skrive til ham, men tør ikke skrive til ham? Hvad skal jeg skRive? Andre gange har jeg skrevet til ham omkring lektier bare for at komme i kontakt, og når han skriver sender han ikke smiley'er.. Øv virker lidt som oM han ikk gider mig? Ved i hvad jeg skal gøre?

Svar:

Kære du,

Det lyder rigtig dejligt, at du er gået hen og blevet forelsket i en dreng! Det er en skøn følelse at være forelsket, men det kan også være rigtig træls, når man ikke lige ved, hvordan man skal få det sagt, og om den anden også er forelsket. Du skal vide, at du ikke er den eneste der har det sådan - det der med, at man ikke ved, hvad man skal sige eller skrive, og ikke helt kan finde ud af hvad han mener, med de ting han skriver. Sådan er der rigtig mange der har det, når de er forelskede, for man vil bare så gerne sige det rigtige. Måske er det en følelse du kan kende?

Jeg synes det er super sejt, at du har haft mod til at skrive til ham, også selvom det var om lektier. Og jeg tænker, at det ikke nødvendigvis er en dårlig ting, at han ikke sender smileyer. Det er der nogen mennesker, der ikke bruger så meget. Du fortæller, at du ikke tør skrive til ham mere, selvom du helt vildt gerne vil. Det var en super god idé at starte en samtale omkring det med lektierne, så måske er der noget andet hverdags-agtigt du kan skrive til ham om? Det kan nogen gange føles lidt mindre skræmmende at skulle skrive til én man er vild med, hvis det bare er noget helt almindeligt noget man skriver. Måske kunne du skrive og spørge, om han har haft en god dag. Eller spørge ham, hvad han laver lige nu. Sådanne små spørgsmål kan være en rigtig fin måde at starte en samtale på, og så er det lidt nemmere at holde snakken kørende, for måske spørger han så dig om noget, som du kan svare på, og så videre.

Hvis i så får gang i en rigtig god snak, kan det være, at du på et tidspunkt får mod på at spørge ham, om han vil ses en dag. Hvis du helst vil ligge skjul på, at du er vild med ham, kunne du for eksempel bruge den med lektierne. Om han vil lave lektier sammen en dag, så i kan hjælpe hinanden. Eller hvis du ved, at han for eksempel er god til matematik, så kunne du spørge ham, om han måske vil hjælpe dig med dine matematiklektier en dag. Det kan selvfølgelig godt føles helt vildt grænseoverskridende at spørge om den slags, for hvad nu hvis han siger nej. Men jeg tænker også, at hvis du aldrig tager springet og tager kontakt til ham, så vil du måske gå rundt og spekulere over, om han egentlig er interesseret, og det er måske heller ikke så rart.

Hvis du gerne vil have en fornemmelse for, om han er interesseret i at ses med dig, kunne du jo også prøve at finde ud af noget med, at i kunne ses en flok venner sammen. Jeg ved ikke, om i har fælles venner, men hvis i havde, kunne i lave en fælles filmaften, ses i noget ungdomsklub, eller hvad der ellers interesserer jer. Det kan i hvert fald være rart, at man kan snakke sammen i en flok mennesker. Så føler man sig ikke så presset, og så kan man også lige holde en pause eller gå lidt, hvis man ikke synes det går så godt.

Der er i hvert fald flere muligheder. Og måske kunne du tænke, at du ikke behøver sige til ham lige nu, at du er forelsket i ham, men i stedet lære ham mere at kende. Det kan være, at hvis du tænker sådan, så er det ikke lige så skræmmende at skrive til ham, fordi det ikke er noget stort og personligt, som du skal skrive lige med det samme.

Jeg håber, at du får mod på at skrive med ham! Men jeg forstår godt, at det er svært!

Kærlig hilsen
Janne