flygt eller bliv?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej cuberhus.
Jeg har mødt denne her fyr d. 29/11-2013. Vi har være sammen rimelig mange gange efter det. Jeg er allerede begyndt at få stærke følelser for ham, og vi er til hinanden begyndt at skrive "jeg savner dig allerede søde, ville ønske du lå her hos mig. Selvom der er gået så kort tid er jeg allerede begyndt at kunne lide dig" og ting lign. Det. vi havde efter 3. Gang vi mødtes sex for første gang sammen. Jeg kan ikke stoppe med at tænke på ham, og kan virkelig godt lide ham. Vi har været på date og kysset offentligt, holdt i hånden i byen og han holdte om mig på gågaden. Jeg ved ikke hvad det er for nogen signaler han sender, for er bange for det måske bare er sex han er ude efter? Hvad hvis han slet ikke har så mange følelser som han siger?.. jeg ved godt jeg også selv ville kunne spørger om der skulle være mere, men tør ikke. Det kan også være at han ikke tør? Har prøvet at ligge op til noget for at høre hvad han måske ville. Men det fik jeg ikke meget ud af.. hvordan finder jeg via hints ud af hvad han vil, uden at spørger ham direkte.? Og hvordan kan jeg lære at tyde hans signaler og tænke før jeg taler?
Siger nogen åndsvage ting ind i mellem...
Håber i forstår og kan hjælpe mig..

Svar:
Hej med dig.
Jeg vil lige starte med at sige, at det slet ikke er åndssvagt, det du har skrevet.
Det lyder rigtig dejligt for dig, at du har fundet en sød fyr, som du har stærke følelser for.
Det er en dejlig følelse at være forelsket, men kan også føles forvirrende, når man ikke helt ved, hvad det er, den anden vil.
Du spørger om, hvordan du uden at spørge fyren, kan tyde ud fra hans signaler, om han vil mere end sex. Det er et spørgsmål, der kan være rigtig svært at svare på, når jeg ikke kender fyren. Men jeg tænker, at der er nogle ting, du kan tænke over.
For det første skriver I søde beskeder til hinanden, I dater, han holder om dig og kysser dig offentligt. Det tænker jeg er gode tegn, og er tegn på, at han gerne vil mere end sex. Hvad laver I mest, når I er sammen? Hvis I kun har sex, og han ikke rigtig gider andet end det, skal du måske overveje, om det kun er sex han vil. Hvis I laver meget andet sammen end sex, synes jeg det er det bedste tegn på, at han gerne vil dig og ikke kun sex. For at teste ham kan du måske spørge, om I ikke skal tage ud og spise eller på café her i weekenden. Vil han gerne det, er jeg sikker på, at du sagtens kan satse på ham her fyren.
For det andet har I heller ikke kendt hinanden så længe endnu. Piger har det ofte med at gerne ville blive kærester hurtigt, hvilket kan skræmme drengen, mens drenge ofte gerne vil tage den lidt mere med ro. Jeg synes, at du skal nyde de dage, hvor I er sammen, og nyde at du er sammen med en skøn fyr, og at han bruger sin tid på at lære dig at kende. Ved at I laver nogle forskellige ting sammen det næste stykke tid, lærer I langsomt hinanden at kende, og på den måde kan fyren også få styr på sine følelser.
Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil finde ud af om du skal blive sammen med fyren eller om du skal droppe ham. Du skriver, at du synes rigtig godt om ham, og fordi det lyder til, at I begge hygger jer, når I er sammen, så synes jeg, at du skal give ham lidt mere tid. Sørg for at det ikke kun er sex I har sammen, men kom ud og lav nogle sjove ting sammen. Hvis han har følelser for dig og tror på, at det godt kunne blive til noget mere seriøst mellem jer, vil han elske at skulle lave nogle ting med dig. Når I har lært hinanden bedre at kende, så er jeg også sikker på, at du bedre tør spørge, om I skal komme sammen, hvis han ikke får modet først.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen Mette