far og mor

brevkassespørgsmål

far og mor

brevkassespørgsmål af
..... .... ..... .........
9 år

hej min far og min mor er skilt og   de har en kaste min far er en der hedder sara  men min mor har en ireterene kaste klus med to børn liv og maluo    det er det

Svar:

Kære dig

Det kan være rigtig svært når ens forældre bliver skilt og når de så begge finder nye kærester. Som barn kan man måske komme til at føle at det er ens skyld eller man kan komme til at blive sur på dem. De følelser er helt normale, men det er en rigtig god idé at fortælle sine forældre om dem. Dine forældre valgte ikke at blive skilt på grund af dig, men fordi der var noget i deres forhold som ikke fungerede. Nu har de så fundet nye kærester, og de er sikkert meget optagede af deres liv lige nu. Måske føler du at de glemmer dig en lille smule, og så er det vigtigt at du siger det til dem. Fortæl dem om hvordan du har det med deres skilsmisse, men også med deres nye kærester, sådan at du ikke skal føle dig udenfor eller forkert.

Jeg tænker også at det er en god idé at du giver din mors nye kæreste en chance. Du skriver at du synes at han er irriterende, men du må tænke på at han også er ved at finde ud af hvordan det hele skal fungere. Han vil helt sikkert gerne være gode venner med dig, men det tager bare tid at lære hinanden at kende. Ligesom hvis du skal lære en ny ven at kende. Det samme gælder for hans børn, som skal være dine nye halv-søskende.

Du skriver ikke et spørgsmål i dit brev, men jeg tænker at du måske sidder med en masse spørgsmål. Derfor synes jeg du skal prøve at komme forbi vores chat, hvor du kan fortælle lidt mere om hvordan det er for dig at dine forældre er skilt.

Kærlig Hilsen

Signe