far eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhouse. Jeg har noget af et problem. Hvis i kender den superhelt der hedder wolverine eller loga ham fra x-men. Nå men for første gang jeg så ham på tv så har jeg troet på at han findes i virkeligheden og at han er min far... Jeg ved godt at det ikke passer men jeg føler bare at min far ikke er min rigtige far og det plager mig så meget. Jeg kan ikke tale med andre om det for de vil syntes det er dumt og skørt. Hvad syntes i jeg skal gøre? Pleas hjælp mig jeg har brug for det.! Hilsen Emilie.

Svar:
Hej med dig
Som du også selv skriver, så er Wolverine en person i en historie, der ikke er sand. Derfor kan han ikke være din far. Men det er faktisk helt normalt at man sommetider bliver så optaget og fascineret af en opdigtet person, at man så meget ville ønske at det var ens far eller kæreste, eller noget andet.
Jeg kan godt forstå, du synes, det er svært at fortælle nogen om, hvordan du har det. Som jeg forstår det, så føler du ikke, at din far er din rigtige far og det kan være meget svært at sige højt til nogen.
På trods af, at det kan være svært at sige til nogen, så tror jeg alligevel det er en god ide, at du snakker med nogen om det. Det lyder ikke skørt eller dumt, at du er i tvivl om det. Det er bare vigtigt, at du får snakket med din mor om det, så du ikke skal gå med det alene og være i tvivl om, hvem din far egentlig er.
Venlig hilsen Jane