Første bh
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er en pige på snart 15 år.
Jeg vil vildt gerne gå med bh med ved ikke hvordan jeg skal spørge hende om det.
Alle de andre piger i min klasse bruger bh. har målt mig selv til en 70B.
Vil så gerne bruge det.
Hvad kan jeg sige til hende uden det bliver akavet.
(Er MEGA genert når der handler om sådan noget)

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en bh, når alle de andre piger i din klasse har en, men jeg kan også godt forstå, at du synes det er svært at skulle spørge din mor om du må få en bh.
Jeg tænker, at du har nogle forskellige muligheder du kan overveje. Hvis du vil spørge din mor direkte, synes jeg, du skal prøve ikke at få det til at virke som en stor ting. Spørg om hun vil med ind til byen en dag, og om I så kan gå ind i en butik og købe en bh til dig. Husk på, at hun ikke ved, hvor meget det fylder i dig, at skulle spørge hende, og hun synes det er helt naturligt at piger i din alder gerne vil have en bh. Hun har jo selv været der :) Hvis I en dag er inde i byen og kommer forbi en butik, som har bh'er, kan du også spørge hende, om I ikke kan gå ind og kigge på én. Hvis du slet ikke har lyst til at spørge hende direkte kan du også sende hende en SMS og spørge, om I skal tage ind til byen sammen en dag, og at du gerne i den forbindelse vil forbi en bh.
Som fjerde mulighed, vil du også kunne tage med en veninde ind til byen, hvis I nogensinde gør det? Så kan I købe en sammen. De har en masse bh'er, som ikke koster så meget i H&M. Din mor vil nok hurtigt opdage din nye bh, hvis du ikke gemmer den for hende, og så er det måske nemmere at tage snakken en anden gang.
Håber du finder en løsning, som fungerer for dig.
Mange hilsner
Christina.