Føler mig alene.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år der har problemer med to af mine veninder. jeg har en god veninde lad os kalde hende s vi går på den samme skole og vi har haft det super godt sammen indtil for to dage siden. Da en af mine andre veninder er droppet ud Gym og startet på samme årgang som s og jeg går på. De er blevet gode veninder, ikke fordi at jeg har noget imod det men nu begynder de at holde mig uden for, og s fortæller mig ting som hun plejer at gøre. jeg er bange for at miste s hvis jeg siger noget til hende.

Svar:
Hej med dig
Åhh, det er aldrig sjovt at sidde med de følelser og føle sig alene. Der er rigtig mange, der oplever det samme som dig, og som er bange for at miste deres veninde, fordi der kommer en ny pige ind i billedet.
I de situationer er det vigtigt, at du stadig viser, at du er interesseret i at være hendes veninde. Mange piger bliver jaloux, bange og fornærmet og trækker sig helt - det gør bare, at veninden ikke tror, at man gider hende længere.
Jeg tror, at man kommer længst ved at være ærlig og åben omkring det - fortæl hende, at du pludselig fik en ubehagelig tanke om, at de ville holde dig udenfor, og det gjorde dig ked af det, fordi hun betyder så meget for dig. På den måde viser du, at det ville gøre dig ked af det, hvis det nu ville ske og at du ikke vil miste hende - det er da de færreste der ville blive sur over sådan en udmelding? :)
Måske kan I alle tre være veninder sammen - du kunne måske prøve at invitere S og den anden veninde hjem til dig samtidig, så de ikke føler, at du prøver at holde nogen af dem ude og skabe splid.
Jeg håber, at det hele vender sig, og at den nye pige, S og du kan være gode veninder allesammen sammen.
God weekend
Simone