Følelser pisser mig af!

brevkassespørgsmål

Følelser pisser mig af!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Cyperhus(Eller hvad jeg skal kalde jer) Først og fremmest tak for en brevkasse, der finde ikke mange pålidelige brevkasser på nette. Her kommer (næsten) hele min livshistorie, og jeg er ked af det men jeg er nød til at starte fra begyndelsen. Det hele startede i september 2009, hvor jeg mødte en sød fyr der hedder Sean, og vi blev ret hurtigt forelsket, men han er mormon (altså han går mere i kirke og nogle specielle ting, men han måtte altså ikke have en kæreste før han bliver 16, og han var 14 der) og min veninde Sofie som også er mormon og hun blev ret sur over at vi li'som var "venner med fordel" så jeg stoppede forholdet fordi jeg sårede min veninde ved at se ham, vi holdte så en pause på nogle få måneder men tre uger før min veninde Sofie's store fest hvor vi begge var inviteret begyndte vi at skrive sammen igen og flirtede, den store fest kom og vi havde det mega godt sammen, men han var lidt fraværrende, og det irriterede mig, men jeg tænkte ikke mere over det, der gik et par dage og han forandrede sig så jeg gjorde det helt forbi, en måned senere fortælle min anden veninde Freja at hun kyssede ham til festen, selvom hun vidste at jeg var forelsket i ham... Okay jeg var så ked af det i ling tid og mine forældre var ved at give mig psykologhjælp, men jeg kom mig så over ham kort tid efter sommerferien 2010, jeg begyndte at se andre fyre, men jeg turde ikke binde mig fordi jeg vare bange for at blive såret, hver gang jeg fandt en ny fyr endte jeg på en eller anden måde med at møde Sean og blive mega forelsket (eller ihvertfald meget betaget) i ham igen, så jeg ender (igen) med at gøre det forbi med "min nye fyr" der gik så lang tid hvor jeg ikke har set Sean og jeg har nu fået kæreste på, altså fast og alt muligt... Meen igår holdte min veninde Sofie og jeg en fest hvor han selvfølgelig var inviteret, og han har fortalt mig at han stadig savner mig og ville kysse mig igår hvis vi havde været alene, og jeg havde på en eller anden måde gså lyst til at kysse ham, men jeg var bevidst nok om at jeg har en kæreste, og jeg vil ikke såre min kæreste for jeg ved jo li'som hvordan det føles at ens kæreste er utro, og jeg elsker min kæreste rigtig meget, men han bor bare på langeland og jeg i Odense det er ret langt fra hinanden, så jeg kan ikke helt finde ud af hvad fanden jeg skal gøre nu! Sean og jeg har tidligere sovet sammen hvor vi har ligget i ske, men det er aldrig alene, hvor vi bare har haft det så godt sammen, men jeg vil hellere ikke udsætte mig for den smerte hvis han nu kunne finde på at kysse andre mens vi er sammen igen, selvom han angre og han stået udenfor mit vindue i regnvejr (totalt li'som i film) og råbt op og bedt om tilgivelse, og jeg har tilgivet ham, men jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre, og jeg ved det er forvirrende, men bæ'r over med mig og ALLE mine ord,men hjælp mig for jeg er bare lidt forvirret, og undskyld jeg bruger så meget af jeres tid, men hver sød at hjælp mig! Venlig Hilsen Justine.

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej Justine.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen! Det er rigtig fint at du skriver til os og du skal bestemt ikke undskylde at du bruger vores tid. Det er det brevkassen er til for :)

Jeg kan godt forstå at du er lidt forvirret og kærlighed er desværre heller ikke altid en dans på røde roser. Som jeg læser dig brev, er det sværeste for dig lige nu, at du ikke ved om du skal slå op med din kæreste og finde sammen med Sean igen, - og samtidig med det, vil du heller ikke udsætte dig selv for at blive såret.

Du skriver at Sean sagde til Sofies fest at han havde lyst til at kysse dig og at du på en måde også gerne ville kysse ham. Derfor tror jeg at du først og fremmest har brug for at få afklaret dine følelser for din nuværende kæreste. Du skal finde ud af om du elsker ham nok til at I skal fortsætte Jeres forhold, og samtidig vurdere om du kan leve med at I ikke ses så tit. Hvis du beslutter dig for at fortsætte Jeres forhold, synes jeg at I skal få en snak om, hvordan I bedst muligt får et langdistanceforhold til at fungere.

Samtidig lyder det som om, at Sean fylder meget i dine tanker og derfor er det også vigtigt at du får afklaret dine følelser omkring ham. Der er ikke noget underligt i at man bliver smigret af komplimenter fra andre fyre, selvom man er i et forhold. Jeg tror at du har brug for at finde ud af, om det er hans komplimenter du godt kan lide når du er sammen med ham, eller om du har egentlige følelser for ham. Det kan jeg desværre ikke give dig svaret på og mit bedste råd vil være at du skal følge din mavefornemmelse. Det kan også være en god idé at snakke med dine veninder om det og høre hvad de ville gøre, hvis det var dem der stod i din situation.

Derudover skriver du også at du er bange for at Sean vil være dig utro, hvis I fandt sammen igen. Desværre er det ingen garantier for at han ikke kunne finde på at være dig utro igen. Det lyder som om at det var meget hårdt for dig da du fandt ud af at han havde været dig utro, hvilket der ikke er noget underligt i, for det er aldrig sjovt at blive såret. Så du skal finde ud om at du tør stole på ham igen, hvis I bliver kærester, fo hvis du vil hele tiden vil gå og være bange for at han var dig utro, så tvivler jeg på at du vil blive lykkelig i det forhold. Derfor er det igen vigtigt at du følger din mavefornemmelse. Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, men det er vigtigt du finder den løsning der er bedst for dig.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen

Nina