Følelser.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. - Jeg har fået følelser for en dreng, og har rigtig svært ved at sige det til ham. Her den anden dag, skrev vi sammen om alle mulige ting, men det var også efter en fest. Næste dag var det som om, at han havde glemt det hele, og jeg bare var en eller anden træls pige, der kontaktede ham igen? Jeg føler bare, at jeg kun er god nok, når han har drukket, men jeg har virkelig følelser for ham! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre :-(.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstille mig at det ikke altid kan være så nemt, hvad man lige skal gøre, når man har fået følelser for dreng og ikke rigtig ved om det er gengældt. Jeg kan desværre ikke komme med en perfekt løsning på, hvad du kan gøre, men jeg vil gerne prøve at komme med idé til, hvad du kan gøre.
Du skriver at I skrev sammen efter en fest, men at det var som om han havde glemt dig dagen efter. Når du skriver det, så tænker jeg at han måske har lige så svært ved at fortælle om sine følelser til dig, som du har til ham. Jeg tænker at han måske også er lidt usikker og genert ved at snakke med dig og derfor kan det være at han undgår dig dagen efter. Det kunne være en grund til hans reaktion.
Hvis han skrev til dig og snakkede med dig mens han var fuld, så kan det også sagtens tænkes at han ikke har tænkt over hvad han har lavet, men det kan lige så vel være, at han bedre føler han kan snakke med dig, når han er fuld.
Hvis du har svært ved at finde ud, hvad han egentlig tænker om dig, så kan du prøve at spørge om han har lyst til at være sammen med dig en dag, efter skole eller noget. Hvis han har lyst til at være sammen med dig, selvom det ikke er til en fest, så kunne det måske også senere, være mere oplagt for dig at fortælle ham, at du har følelser for ham.
Men du har ret i at det kan rigtig svært at skulle fortælle en anden, at man har følelser ham. Man kan altid risikerer at blive afvist. Men hvis du gerne vil finde ud af, om han føler det samme for dig, bliver du nød til på en eller anden måde at få sagt til ham, hvad du føler for ham.
Jeg håber du finder mod til det, selvom du synes det kan være svært.
De bedste hilsner Sine