Fårhus's problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 og jeg kan ikke få min fårhud helt tilbage er der nogen måde jeg kan få det helt tilbage som en øvelse osv. Alle fra min klasse siger at de kan og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre kan i hjælpe mange tak for jeres tid

Svar:
Hej med dig...
Jeg kan godt forstå du lige overvejer det, når nu de alle sammen siger, at de kan få deres forhud tilbage. Men husk også på, at selvom alle drengene siger at de kan, så er det ikke helt sikkert.:)
Det er i hvert fald meget normalt at man ikke kan få den helt tilbage, når man er 14 år. Det er sådan at forhuden er meget stram når man er barn og så løsner den normalt mere og mere op, jo ældre man bliver.
Men det kan være meget forskelligt hvornår og hvor meget. Så din forhud kan sagtens løsne sig sendnu mere i de næste par år.
Sommetider er det sådan, at den ikke løsner sig nok og så kan det gøre ondt når den bliver stiv. Så er det bedst at få det ordnet hos lægen med det samme og det er en ret simpel ting.
Så hvis det ikke gør ondt, så vent 1-2 år. Hvis den ikke har løsnet sig, så tag et smut til lægen.
Venlig hilsen
Erroll