Extra spørgsmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg har send et spørgsmål ind før og fået et rigtig godt svar men ville soørge om nogle få flere ting (svaret var fra Mette)
1. hvordan kan jeg starte en samtale med pigen??
2. hvad skulle jeg alt spørge om bare ting hun akn lide??
3. jeg er lidt nærvøs over hun siger ned til at skrive og hun går og siger ting til hendes venner om mig og det kommer til at blive pinligt for mig så

Svar:
Hej igen
Det er rigtig dejligt at høre, at du kunne bruge mit svar. Det er så fint, at du skriver herind igen, når du nu er kommet i tanke om nogle flere spørgsmål.
Dit spørgsmål 1 og 2 minder meget om hinanden, og jeg vil derfor samle de to spørgsmål til et svar.
1. og 2. :
Du spørger, hvordan du kan starte samtalen med pigen, og hvad du kan spørge hende om.
Det kan godt være et svært spørgsmål, men jeg er sikker på, at du tænker over det, fordi du ønsker at gøre et godt indtryk på pigen lige fra starten. Som jeg måske skrev til dig sidste gang, så er jeg sikker på at pigen bliver glad og smigret over, at du netop kontakter hende, ligemeget hvad der sker. Piger kan godt lide at føle sig som noget særligt over for drenge, og det kommer hende her pigen til, når du kontakter hende. Så jeg kan godt forstå, at du går rundt og tænker over, hvordan du kan starte den her samtale. Du skal bare vide, at lige meget hvordan du begynder samtalen, så gør du et indtryk på hende.
Har du tænkt over, hvorfor at det netop er hende her pigen, som du rigtig gerne vil i kontakt med? Er det fordi, hun ser sød ud? Er hun sjov? Ser hun smuk ud? Har hun et sødt smil?
Piger elsker at få komplimenter, og det kan være en rigtig god måde at starte en samtale på - ved at give hende et kompliment. Det kan være noget i stil med: "Hej x. Jeg har på det seneste lagt mærke til dig i skolen, og jeg synes, du ser sød (sjov, smuk..) ud. Jeg tænkte på, om du ville have lyst til at lære mig bedre at kende.." På den måde giver du både hende et flot kompliment og valget om, om hun vil lære dig at kende eller ej.
Hvis hun vælger, at hun gerne vil lære dig at kende, er der rigtig mange ting, som du kan snakke med hende om. Piger snakker ikke kun om tøseting - piger kan man snakke med stort set alt om. Det kan være lige fra de nyeste film, musik, sport, tøj og interesser til familie, dyr, venner, fester og arbejde. Kun fantasien sætter grænser for, hvad man kan snakke om. En ide kan være at gøre dig nysgerrig på hende og hendes liv. Hvad vil du rigtig gerne vide om hende? Du kan spørge hende, om hun ikke vil fortælle lidt om sig selv og sine interesser. De fleste piger kan godt lide, at drenge spørger ind til dem. Når samtalen først er igang, er jeg sikker på, at den udvikler sig meget naturligt. Du skal huske på, at det er en god ting at lytte til hvad pigen siger, og være interesseret i det, hun fortæller. Men det er også vigtigt, at du fortæller hende, hvem du er som person.
Hvis I får en god samtale igang, og du har en god mavefornemmelse omkring det hele, kan du måske spørge hende, om hun ville have lyst at mødes. I kan måske gå en tur sammen for at snakke, købe en is, tage på café, eller noget helt andet. Det kan være rigtig nervepirrende at kontakte pigen første gang, og tage chancen og spørge hende, om hun vil mødes. Men det er helt normalt og når du får det gjort, er jeg sikker på, at du bliver stolt over dig selv. For det er virkelig sejt!
3.: Det er helt naturligt at du er nervøs. Alle mennesker er nervøse de første par gange, de skal kontakte en person, de godt kan lide. Jeg kan godt forstå, at du tænker over, hvad der sker, hvis hun siger nej til at skrive med dig. Der er jo altid en chance for, at hun ikke vil. Det kan godt være rigtig hårdt at blive afvist, men vil du i kontakt med pigen, er du nødt til at løbe den risiko. Sådan er det faktisk med mange ting i ens liv - det gælder ikke kun, når man skal skrive til en sød pige: Når der er noget, man godt kunne tænke sig, kan man enten få et ja eller et nej. Men husk på, at chancen for at få et ja fra pigen er ligeså stor som chancen for at få et nej. Så i stedet for at du går og tænker over, hvad der sker, hvis hun siger nej til at skrive, så tænk på, hvad der kan ske, hvis hun siger ja.
Jeg kan selvfølgelig godt se, hvorfor du synes, at det kan blive pinligt, hvis hun siger nej og fortæller det til sine venner. Men uanset om hun vælger at skrive med dig eller ej, så er jeg sikker på, at hun inderst inde har fået en masse respekt for dig, fordi der skal meget mod til at kontakte en pige.
Jeg vil slutte af med at fortælle dig, at du lyder som en sød og fornuftig dreng, der er god til at overveje tingene, inden du gør det. Det er bare så flot.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og har fået modet til at kontakte hende her pigen. Held og lykke!
God påske
Venlig hilsen Mette