Et drengeproblem

brevkassespørgsmål

Et drengeproblem

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Sidste sommer (altså sidste år) begyndte jeg at tale og hænge ud med min nabo's nabo. Der er en lille pige på omkring 7 og en dreng på omkring 9 eller 10 nu, og så er der en til dreng som er 11 eller 12, måske 13 hvis jeg husker korrekt. Nå, men ham den ældste talte jeg meget med, og jeg begyndte at blive lidt smålun på ham. Vi havde også mange ting tilfældes, men cirka trekvart-vejs igennem sommer ferien kom jeg til at hoppe ham på hovdet (vi var på en trampolin, og han var under den) og han løb indenfor mens han sagde "skrid!" Efter det har jeg ikke talt med ham, fordi jeg har været for bange at han hader mig. Så kort sagt har jeg prøvet at undvige ham hele året. Men der var nu en gang meget tæt på slutningen af sommerferien sidste år, så kom han over til mit hus og spurgte om jeg stadig havde et pokemon spil jeg havde lånt af ham. (jeg fandt det et par måneder senere og havde glemt at det var hans, så nu har jeg tænkt mig at hvis vi nu igen bliver gode venner, så giver jeg den tilbage, men bare med et godt spil på) Der har også været nogle gange hvor at hans lillebror, mor og lillesøster siger "hej" til mig. Jeg havde ellers altid troet at moren hadede mig for at have skadet hans hovde.

Svar:

Hej med dig

Det lyder som om du havde en dejlig tid med naboens nabo og faktisk savner dem og især ham. Jeg kan godt forstå at du er lidt nervøs over, om de allesammen er sure på dig, men jeg er sikker på, at de er klar over, at det var et uheld og ikke var noget du gjorde med vilje.

Når man leger sker der tit nogle små ulykker og nogle kommer til skade. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for at moren, hans søskende eller at han hader dig.. At han råbte "skrid" dengang, da det skete var nok ikke ment så hårdt - jeg kunne forestille mig, at han i det øjeblik var forskrækket over det der skete og at det gjorde ondt på ham.

Du skriver selv, at de hilser pænt og at han faktisk har været ovre hos dig - måske var spillet bare en undskyldning for at han kom over til dig? Jeg synes, du skulle tage spillet under armen og gå over og ringe på, om aflevere det og samtidig spørge, om I ikke skal spille det sammen.

Hvis du synes, det er svært, kan du også starte med ikke at prøve at undvige ham, men smile og hilse pænt hver gang du ser ham - så en dag kan det være at det virker mere naturligt for dig at gå derover. Måske går han også og savner dig og er lidt genert og pinlig over det, der skete den gang.

Men, det er lang tid siden nu og mon ikke han også er kommet videre og lagt det lille uheld på hylden?

Jeg håber, at du gør noget ved det, så du får din gamle ven tilbage.

God weekend
Simone