Er mit crush homoseksuel??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Her for nylig har vi i min klasse været et par stykker i brobygning. Jeg har lagt meget mærke til en dreng, som jeg normalt ikke snakker med, og han virker fantastisk sød! Jeg tænker på ham HVER dag og jeg sidder med hans facebook profilbillede åben, når jeg bruger computeren da hans smil gør mig vildt glad og blød i knæene! Jeg er et helt andet sted når jeg ser ham ind i øjnene, det er som om alt andet bliver lukket ude.
Men jeg er bange for at flirte med ham?
Her for et stykke tid siden var mine nogen af mine veninder, som ikke ved jeg har et crush på ham, sammen med ham og lidt flere venner og de fortalte mig dagen efter, at de tror han er homoseksuel?! De siger at de så ham virke meget 'feminin' og måske flirte med en dreng for klassen? Jeg ved ikke om jeg skal tro dem.. Jeg ved ikke noget omkring tideligere forhold med ham så det kan ikke bruges..
For halvanden år siden havde jeg et crush på min nuværende bedste ven (Det fandt han dog aldrig rigtig ud af) men da jeg endelig tog mig sammen til at fortælle ham at jeg godt kunne lide ham, fik jeg inden da klasket lige i hovedet at han er homoseksuel? Den smerte vil jeg gerne undgå nu...
Har i nogen råd til hvordan man kan spotte en homoseksuel?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå din frustration og bekymring, for det er bestemt ikke rart at starte en flirt med én, som man sandsynligvis vil blive såret af. Hvis fyren, som du skriver om, er homoseksuel, så vil det kunne blive en svær situation. Og det er helt forståeligt, at du gerne vil undgå at blive såret. Jeg tror, nærmest alle mennesker vil kunne følge dig og nikke genkendende til det.
I dit brev skriver du, at du har et crush, som du er helt vild med. Du spørger, hvordan man kan spotte, om en fyr er homoseksuel, og det er helt forståeligt, at du gør dig tanker om det, sådan at du ikke ender med at blive såret. Selvom det ville være rart, så er det desværre er ikke sådan, at der findes en tjekliste eller en gylden regel for, hvordan man kan vide, om en anden er homoseksuel. Det er ikke altid så nemt at spotte. Derfor er det ikke sikkert, at fyren er homoseksuel, fordi dine veninder synes at han virker feminin. Som mennesker er vi forskellige og der er også heterofyre, som kan virke mere feminine end andre. Det kan også være normalt for nogle fyre at være kærlige overfor vennerne - uden at de flirter. Så mit bedste råd til dig ville være, at prøve at tage kontakt til fyren selv. Det er den bedste måde at finde ud af det på. På den måde vil du høre det fra ham selv og ikke fra andre folk, som måske gætter. Man kan høre rigtig mange ting, og det er ikke til at vide, hvad der er rigtig eller forkert. Der kan være forskellige måder at spørge ham på. F.eks. kan du prøve at flirte med ham og lære ham at kende først, sådan at det føles mere naturligt at spørge ham, når I kender hinanden bedre. Du kan også få hans nummer eller finde ham på facebook og spørge ham som noget af det første. Derudover kan du også vælge at prøve at flirte med ham og se det hele lidt an, måske kan du hurtigt mærke, om han er interesseret i dig eller ikke. Man kan sige, at der er fordele og ulemper ved alle løsningerne, så i sidste ende handler det om, at du mærker efter, hvad du har det bedst med og føler dig mest tilpas med.
Du skriver, at du har oplevet at blive såret før, og derfor tænker jeg, at det er en god ide at være opmærksom på dine følelser hele vejen igennem. Husk at mærke godt efter og vær opmærksom på din mavefornemmelse. Måske vil du opleve at skulle overskride nogle grænser ved at spørge fyren, og det kan være en god ting, men hvis noget føles direkte ubehageligt, så stop op og tænk på, om det er den bedste løsning eller der findes en bedre. Måske også at have en god ven eller veninde, som du kan snakke med igennem forløbet. Det kan være værdifuldt at kunne grine og græde sammen, og også læsse af på de svære dage. Du kan overveje, om det er en god løsning for dig også. Derudover tænker jeg, at det kan være godt at have tænkt igennem, hvad du gør, hvis det viser sig at han er homoseksuel. Du skriver, at du gerne vil undgå den smerte igen, og det er forståeligt. Det kan dog også være svært ikke at blive såret, hvis der er noget, man går og håber på. Du kan evt. skrive ned, hvad du kan gøre hvis det skulle ske. Handler det om, at du skal lave hyggelige aftaler med veninderne for at blive muntret op, at du undgår at tjekke hans facebook eller er en løbetur hver morgen den bedste løsning for at få bearbejdet smerten. Det er forskelligt, hvad der virker for folk.
Jeg håber, at du finder ud af, hvad du skal gøre og finder en løsning, som fungerer for dig. Hvis du har brug for mere sparring, så hold dig ikke tilbage med at skrive herind igen. Det skal du være meget velkommen til.
Venlig hilsen Mai