Er jeg for tyk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Heii. Jeg er en pige på 11år og bliver kaldt N. Og jeg tror jeg er for tyk, fordi: En dag da vi lege lempo oppe i vores klasse. Jeg var lige kommet under lempo staven, da en af mine veninder skulle til at gå under, sagde huN : 'Hvis N kan, så kan jeg oqs. hun er jo tykkere end mig.' Jeg er 153 cm høj præcis og vejer 47 kg præcis. Hilsen den Fortvivele:'(

Svar:
Kære N
Det er helt sikkert ikke rart at blive kaldt tyk og det var ikke okay, at hun sagde det til dig.
Nej, jeg synes slet ikke du lyder tyk og jeg ved ikke hvorfor, hun har sagt de ting. Sommetider siger ens veninder og klassekammerater nogle mærkelige ting. Jeg synes, det var sejt, at du kom under limbostangen og måske var hun lidt misundelig på dig, og så prøvede hun at lave grin med dig.
Det var ikke særlig pænt gjort af hende og hvis hun gør det igen, så synes jeg du skal sige det til din lærer. Så kan din lærer hjælpe dig med at få snakket med hende og fortælle hende, at du bliver ked af, når hun kalder dig tyk.
Håber det kan hjælpe dig :)
De bedste hilsner Rikke