Er jeg også smuk?
brevkassespørgsmål af
Selma
13 år
Hejsa Cyberhus, jeg har haft det lidt svært på det sidste. Altså alle mine venider, begynder at få kærster, og drenge begynder at skrive til dem. Det er bare ikke rigtig sket for mig. det er egentlig ret hårdt, for det betyder alligevel noget, når en dreng syntes om en. Mine veninder, siger at jeg også er køn, og det er jeg self. rigtig glad for. Men nogen gange bliver det bare for meget, med at de fortæller om, at ham der lige skrev til dem, her igår. det er ikke fordi at jeg er tilfreds med mig selv, for det er jeg nogenlunde. Og jeg har gode venner, som støtter op om mig.
Men det hele er bare lidt svært, selvom at det måske ikke lyder sådan..

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er rigtig svært, at dine veninder begynder at få kærester og få drenge, som skriver til dem, men at du ikke selv har én. Der er rigtig mange piger på din alder som står i samme situation, så det er super godt du skriver, så både du, og måske også nogle andre, kan se at det er helt normale tanker og følelser at gå rundt med.
Som sagt, er det helt normalt, at du måske føler dig lidt overset og usikker over, at dine veninder begynder at få mere kontakt med fyrene, og at de viser interesse for dem. At de ikke har vist så meget interesse for dig endnu, er svært at sige hvorfor, men formegentlig er det bare en hel tilfældighed, at det ikke lige er dig, de har kastet deres "kærlighed" over i første omgang. Alle har jo forskellig smag, og nogle fyre vil finde dine veninder mere interessante, ligesom nogle fyre vil finde dig mere interessant. Selvom det kan være svært, tror jeg egentlig bare at du skal være tålmodig - der skal nok komme en masse fyre, som også synes du er sød, smuk og dejlig, og som vil skrive til dig.
Mange hilsner
Christina.