Er jeg klar til bh

brevkassespørgsmål

Er jeg klar til bh

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 1 uge siden

Hej jeg vil gerne have en bH, og mange af pigerne i min klasse har en, men tør Ikke spørgere min om jeg Må få en og tænk nu vis den ikke passer det må være så pindeligt

Svar:

Hej med dig

Det er helt normalt at man kan være i tvivl om hvornår man er klar til at få en bh. Det kan dog være svært for mig at vurdere om du er klar til at få en bh. Men hvis dine bryster er begyndt at vokse lidt og du har lyst til at få en bh, ser jeg slet ikke noget i vejen for at du får anskaffet dig en. Men jeg kan godt forstå, at du kan synes det kan være lidt pinligt, at spørge om det. Jeg vil dog sige, at det er helt naturligt, at man begynder, at tænke på at få en bh i din alder.

Du har ikke skrevet, hvem du vil spørge om du må få en bh, men jeg går i mit svar til dig ud fra, at det bare er en lille fejl og at det er din mor du vil spørge? Hvis det kan være svært for dig, at få sagt det direkte til din mor, kan du evt. prøve at bringe det på banen hvis i ser en reklame om noget lignende, er inde i en tøjbutik eller har lidt tid sammen alene. Hvis du ikke vil sige direkte, at du godt kunne tænke dig en bh, kan du måske sige noget med, at nogle piger, fra din klasse har fået en bh. Så kan det være din mor forstår din hentydning og måske selv spørger om du også godt kunne tænke dig at få en. Da det er helt nyt for dig, kan det godt være lidt af en overvindelse, men det kan måske hjælpe dig, at tænke på, at din mor jo også har været i din alder engang. Så derfor, ved hun sikkert også godt, at det måske kan være lidt svært at få sagt. Hvis mit forrige råd ikke virker for dig, kan du istedet prøve at skrive en lille seddel til din mor, hvor du spørger hende om hun vil hjælpe dig med at købe en bh. Det kan nemlig nogle gange være en hjælp, at skrive det i stedet.

Du skriver også, at du er bange for at det bliver pinligt, hvis bh'en ikke passer. Jeg forstår din bekymring, men vil også berolige dig ved at sige, at der findes så mange forskellige størrelser, så der er en der passer til alle. Der er heldigvis også altid nogle ekspedienter, som kan hjælpe dig. De er i butikken helt vant til at folk køber bh'er, så de vil ikke synes det er pinligt. Her er de vant til det og vil ofte hjælpe dig så godt som de kan. Det kan måske være rart for dig, at have din mor med første gang, du skal prøve en bh, så hun kan hjælpe dig lidt på vej. Det kan også være du bedre kan overskue det hele hvis du husker på, at du i butikken får taget dine mål og derfor ved til næste gang hvilken størrelse du bruger.

De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål