Er hun vild med mig?
brevkassespørgsmål af
Matt dk
12 år
Hej cyberhus jeg er en dreng på 12 snart 13 der er vild med en pige. Jeg går til badminton med hende så ser hende ikke så tit. Jeg er vild med hende men ved ikke om hun er vild med mig? nogle gange når jeg rækker tunge til hende rækker hun igen. Hun er lidt svær og se det på. Så jeg håber at i kan sige om hvordan man kan se hun er vild med mig?

Svar:
Kære du.
Det lyder dejligt, at du har fundet en pige, du synes er sød. Det er fantastisk at være vild med en, som man kan gå og tænke på og hygge sig med. Det er også helt normalt at være lidt nervøs i starten, for man er jo pludselig sårbar, når man er vild med nogen, man vil jo også gerne have, at den anden er vild med en selv. Så jeg kan godt forstå, hvis du er meget interesseret i at finde ud af, om hun også er vild med dig. Det er meget forskelligt, hvor tydeligt det er, og hvordan man udtrykker det, når man er vild med nogen. Du kan jo prøve at begynde at snakke lidt mere med hende, når I ses til badminton. Måske du kan spørge hende, om hun har lyst til at spise en is sammen eller noget en dag inden/efter badminton? Så kan I jo lære hinanden lidt bedre at kende, og så kan du jo på et tidspunkt fortælle hende, at du er vild med hende. Ærlighed er en god og vigtig ting, når det kommer til kærlighed, og jeg tror ofte man kommer langt med bare at fortælle, hvordan man har det. Så hvis du er vild med hende og gerne vil vide, om hun er vild med dig, så kan du jo overveje bare at prøve at sige det! Men de fleste prøver at bruge meget tid sammen med dem, de er vilde med, så hvis hun nu smiler en masse til dig og gerne vil være sammen med dig og snakke med dig, kunne det jo godt være et tegn på, at hun også synes, du er sød.
Held og lykke med det! Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Sophie