Er hun forelsket i mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej Thelove. Jeg er en mand på 22. Jeg har den her pige som jeg ser meget tit, da hun er en rigtig god veninde. Har næsten lige været sammen med hende en hel weekend. Kun mig og hende. Det er sådan at i fredags tog vi en masse test på hinanden for sjov hvor et spørgsmål var rettet mod hende om hun nogensinde havde tænkt på at kysse mig. Og det havde hun rent faktisk. Jeg kunne ikke forstå det. Jeg fik lysten til at gøre det, men var alligevel bange for om hvordan hun ville reagerer.. Derefter begyndte de følelser jeg havde for hende at blusse op igen. Troede de var væk. Men nej, vi sov sammen, jeg holdt om hende og nussede hende. Men hun nussede mig også tilbage, hun holdte fat i mig da vi sov, som om hun følte jeg ville smutte, og krammede mig, hun kyssede mig en enkel gang på kinden, da vi var nede og købe nyt tøj til hende. Vi har det rigtig godt sammen og har et godt venskab. Men det som om hun skjuler for mig at hun er forelsket i mig, men er bange for at sige det. Fordi hun tror hun så mister mig som en god ven. Jeg ved det ikke. Og det forvirre mig. Jeg har flere gange sagt overfor hende at hun ALDRIG selvom vi skulle få et forhold ville miste mig som ven. Så mit spørgsmål er? Hvad tror i er hun forelsket og bange eller hvad er der mellem os?

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du er blevet forelsket i din veninde, og det kan både være en rigtig skøn og dejlig ting at blive forelsket, men nogle gange også rigtig forvirrende og svært. Især hvis man er i tvivl om hvad den anden føler.
Jeg synes det lyder til at I har det rigtig dejligt sammen, I nyder at bruge tid sammen og hygger jer meget. Mange forhold starter på den her måde. Man er først venner og så bliver man mere og mere interesserede i hinanden, og ender med at blive kærester.
Det kan være svært at vide hvad din veninde føler for dig. Men hun føler et eller andet tror jeg, om det er venskab eller kærlighed kan være svært at gætte sig til. Derfor tror jeg den eneste mulighed for at finde ud af det på, er ved at snakke med din veninde om det. Jeg synes bare du skal være ærlig og sige hvordan du selv har det med hende, og spørge om hun har det på samme måde. Hvis det er svært for dig at sige det til hende ansigt til ansigt, kunne du overveje at skrive det i en mail eller en sms. Men jeg synes det ville være vildt modigt hvis du turde sige det til hende, mens hun er der.
Hvordan jeres venskab bliver hvis nu hun ikke har det som dig, er ikke til at sige. Det kan være at det bliver lidt akavet i starten og derefter fint, men jeg tror det er uundgåeligt at det slet ikke har betydning.
Du skal nok gøre op med dig selv, om du kan holde ud og gå rundt og gætte på hvordan hun har det med dig, eller om du har brug for en afklaring, selvom det kan få betydning for jeres venskab. Tænk nu hvis I blev kærester!
Held og lykke med venskabet og med kærligheden.
Venlig hilsen Marianne